Politele RCA au crescut si cu 40%
Cea mai scumpa asigurare RCA de pe piata costa, în urma cu câteva luni, mai mult decât dublu fata de cea mai ieftina. Diferenta pare sa se fi diminuat considerabil, în timp ce prima medie platita a crescut.
Primele platite pentru asigurarea de raspundere civila auto aveau diferente foarte mari, de la companie la companie, în urma cu câteva luni. Capital a publicat, în mai 2014, un articol pe aceasta tema, cu preturile practicate de firme la acel moment, conform datelor culese din piata. Am repetat experimentul saptamâna aceasta pentru acelasi tip de autoturism. Fara pretentia ca acest exemplu (cel din tabelul alaturat) reprezinta fidel mersul întregii piete, constatam, dupa 4 luni, ca diferentele s-au diminuat.
În mai, cea mai ieftina polita, vânduta de compania Astra, costa 419 lei, iar cea mai scumpa, de la Uniqa – 972 de lei, adica un pret mai mare cu 553 lei, sau cu 130%. Deci mai mult decât dublu.În septembrie, tot Astra comercializeaza cea mai ieftina asigurare, dar de data asta la un nivel de 498 lei, iar pretul cel mai ridicat îl are Asirom – 865 lei, asadar cu 367 de lei în plus, respectiv 73%.
ASF a strâns surubul
Ce s-a întâmplat între timp? Trei societati de asigurare – Astra, Euroins si Carpatica – practicau preturi mult sub restul pietei, astfel ca erau acuzate de „dumping“, pe motiv ca astfel atrageau multi clienti, dar nu dispuneau de posibilitati banesti suficiente încât sa achite despagubiri în caz de dauna. La Astra s-a aplicat procedura de administrare speciala, Euroins a avut, în cursul anului trecut, o interdictie de o luna la încheierea politelor RCA, iar Carpatica a facut obiectul unor retineri si perchezitii DNA. Astra avea daune subestimate cu mai bine de 40%, potrivit unui raport al Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF), iar în ce priveste Carpatica, rechizitoriul DNA vorbea de o acoperire de doar 40% prin reasigurare. ASF a impus companiilor, prin lege, conditii de solvabilitate si lichiditate, sau mai precis le-a obligat sa strânga rezerve de bani necesare evitarii unor surprize neplacute. Astfel, companiile cu polite ieftine au crescut preturile, iar unele dintre cele cu polite scumpe, precum Omniasig si Uniqa, au aplicat o micsorare, pentru a mari portofoliul de clienti.
Citeste articolul integral pe capital.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!