ANCOM atrage atentia utilizatorilor de telefonie si internet ca promisiunile „nelimitate” sunt de multe ori false
Daca clientii ar fi mai atenti la abonamentele de telefonie mobila pe care le cumpara, ar vedea ca promisiunile „nelimitate” sunt de multe ori false.
Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare în Comunicatii (ANCOM) atrage atentia utilizatorilor care detin sau achizitioneaza servicii de telefonie si internet în cadrul unor oferte prezentate ca având beneficii ‘nelimitate’ ca operatorii telecom pot impune limite de utilizare a minutelor, SMS-urilor sau datelor prevazute în oferte, depasirea acestora putând conduce la restrictionarea accesului la serviciile respective sau chiar la costuri suplimentare.
„Este bine ca utilizatorii sa stie ca ofertele operatorilor telecom promovate ca având beneficii ‘nelimitate’ contin, adesea, restrictii sau conditii de utilizare, cu scopul de a preveni fraudele sau utilizarea abuziva a serviciilor de voce sau date comercializate de furnizori. Operatorii sunt obligati sa includa informatii despre eventualele restrictii aplicabile în contractele încheiate cu utilizatorii finali, atât în cazul abonamentelor, cât si în cazul cartelelor preplatite”, precizeaza reprezentantii ANCOM, într-un comunicat remis miercuri Agerpres.
De exemplu, pentru a reduce riscul fraudelor, operatorii pot restrictiona sau întrerupe accesul la serviciul de telefonie în cazul utilizatorilor care depasesc un consum lunar considerat ca fiind rezonabil, detaliat contractual prin anumite praguri (de exemplu, apeluri lunare de peste 5.000 de minute).
De asemenea, operatorii pot limita beneficiile contractuale în situatiile în care traficul lunar de voce efectuat în afara retelei are valori mult mai mari fata de traficul de voce primit din afara retelei, sau pot reduce vitezele de transfer al datelor dupa consumarea unei anumite cantitati de trafic de date (de exemplu, 5 GB).
În plus, pentru a evita utilizarea abuziva, operatorii pot specifica în contract faptul ca serviciile oferite nu pot fi folosite decât pentru nevoile proprii ale utilizatorilor si nu pentru testarea de echipamente, recomercializarea serviciului catre terti ori folosirea unor sisteme automate pentru expedierea de SMS-uri în masa, efectuarea de apeluri sau transferul de date cu scopul obtinerii de profit în cadrul unei activitati comerciale.
În situatiile în care utilizatorii nu respecta conditiile contractuale, furnizorii pot suspenda sau restrictiona serviciile oferite, de exemplu prin blocarea initierii apelurilor pâna la finalul lunii de facturare (cu exceptia apelurilor de urgenta), pot rezilia unilateral contractele în vigoare sau pot aplica penalitati ori solicita despagubiri din partea clientilor.
ANCOM îi sfatuieste pe utilizatori sa parcurga cu atentie conditiile contractuale la achizitionarea unor servicii de telefonie si internet cu beneficii nelimitate, pentru a evita astfel de situatii generate de necunoasterea restrictiilor de utilizare. În cazul în care constata ca operatorul de la care au achizitionat aceste servicii nu i-a informat în scris cu privire la eventualele restrictii aplicabile beneficiilor nelimitate, pot sesiza ANCOM..
Sectiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispozitia utilizatorilor informatii utile despre serviciile de comunicatii electronice (telefonie, internet si televiziune) si serviciile postale, pentru a-i sprijini în alegerea si folosirea acestor servicii. Informatiile se refera în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot gasi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet. realitatea.net
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!