Taxa pe constructiile speciale va fi redusa de la 1,5%, la 1%, iar veniturile colectate raman la dispozitia autoritatilor locale
Taxa pe constructiile speciale va fi redusa de la 1,5%, la 1% din valoarea constructiei, iar veniturile colectate vor ramâne la dispozitia autoritatilor locale, si nu vor mai intra la bugetul de stat, a anuntat joi premierul Victor Ponta.
„Taxa pe constructii speciale vreau s-o reducem si putem sa ne permitem s-o reducem de la 1,5% la 1% si toate veniturile sa fie colectate si sa intre în bughetul autoritatilor locale. În acest fel, au sanse mai mari de dezvoltare si de fapt banii autoritatilor locale înseamna canalizare, apa, drumuri, scoli”, a spus Ponta.
El a precizat ca modificarea va fi facuta în urma unui punct de vedere cerut de Parlament si i-a cerut ministrului de resort sa implementeze aceasta solutie.
Pe ordinea de zi a sedintei Executivului a fost anuntata si luare în discutie a unui punct de vedere al Guvernului referitor la propunerea legislativa intitulata „Lege pentru modificarea art. I din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale”, initiata de deputatul PDL Andreea Paul si un grup de parlamentari apartinând grupurilor parlamentare al PDL, PP-DD, independenti.
Taxa pe constructii speciale a fost introdusa la începutul acestui an. Introducerea taxei a fost propusa înca din toamna anului 2012 de fostul ministru delegat pentru Buget Liviu Voinea. Taxa se aplica pentru constructiile care nu intrau în sfera de impozitare, cum ar fi stâlpi, rampe, platforme betonate, altele decât imobilele de productie sau birouri, care erau deja impozitate.
Taxa se plateste în doua rate anuale, iar dupa prima declarare a reiesit ca statul va încasa mult peste valoarea estimata inisial în negocierile cu FMI, de 500 milioane lei. În prezent se estimeaza ca încasarile din taxa pe constructii speciale vor depasi în acest an 1,5 miliarde lei.
Introducerea taxei pe stâlp si cresterea accizelor la carburanti au reprezentat principalele argumente ale autoritatilor române în negocierile cu FMI si CE pentru ca institutiile internationale sa accepte cresterea cheltuielilor bugetare pentru acest an. Alexandru Moise, mediafax.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!