Istoricul tuturor masinilor pentru care a fost platita asigurare Casco va fi trecut intr-o baza de date

 

Reparatorii auto reclama ca firmele de asigurari nu platesc despagubirile si ca autoritatea în domeniu nu le pune la punct, iar asiguratorii spun ca service-urile fac concurenta neloiala ridicând preturile si ca unii soferi îsi accidenteaza intentionat masinile, pentru bani.

baza de dateDe multe ori, conducatorul auto vine sa îsi repare masina si se declara nemultumit de felul cum achita despagubirile compania de asigurari. Atunci face reclamatie la Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF). Managerii de la service-uri se plâng, la rândul lor, ca aceste reclamatii nu sunt rezolvate rapid si eficient. Ei spun ca din aceasta cauza pierd foarte multi bani, iar asiguratorii, vazând ca nu patesc aproape nimic, continua sa ramâna impasibili la numarul mare de petitii. ASF încearca sa miste lucrurile si a elaborat recent un proiect de norma prin care îsi propune sa accelereze procedurile. Conform proiectului, în situatiile când cazul necesita o cercetare mai amanuntita, termenele rezolutiilor pot fi prelungite cu numai 5 zile, nu cu 7 zile, ca pâna acum.

ASF face ordine?

În plus, noul act normativ obliga asiguratorii sa trimita Autoritatii, în format electronic, în 10 zile sau în termenul specificat de aceasta, o serie de documente privind cazul. De asemenea, companiile de asigurare trebuie sa raporteze trimestrial situatia petitiilor.

Firmelor din domeniu li s-au pus si conditii referitoare la site-urile proprii. Acestea vor afisa obligatoriu mai multe informatii privind numarul de petitii rezolvate si nerezolvate. Dar reparatorii auto nu au primit initiativa cu prea mult entuziasm. Cristian Muntean, presedintele Asociatiei Societatilor de Service Auto din România (ASSAI), a observat ca potrivit proiectului de norma, fereastra ce va contine legatura catre pagina de prezentare „va ramâne activa timp de 5 secunde si nu va putea fi închisa de catre utilizator“.

70.000 euro amenda

Considerând ca 5 secunde e prea putin pentru useri, Muntean catalogheaza ASF drept „o institutie narcisista, preocupata sa faca un joc de imagine“. El mai semnaleaza ca proiectul nu cuprinde sanctiuni clare si nu atinge în mod special companiile de asigurari cu numar ridicat de reclamatii nerezolvate. ASSAI a venit si cu o contra-replica la initiativa ASF si a propus un set de 12 masuri menite sa îi puna la punct pe asiguratorii neprofesionisti.

Documentul Asociatiei prevede ca sanctiuni amenzi de pâna la 70.000 euro si chiar retragerea licentei pentru 30 de zile. Reparatorii auto mai cer ca site-urile companiilor de asigurari si ASF sa fie mai accesibile pentru utilizatori, iar termenele de raspuns la petitii – mai stricte.

Citeste mai departe pe capital.ro

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie