Tarom nu poate inaugura cursa directa Bucuresti-Beijing

 

Cea mai asteptata cursa directa a Tarom, Bucuresti-Beijing, se afla în prezent în stand-by din cauza lipsei aprobarii de zbor in spatiul aerian rusesc.

tarom logoOperarea era programata pentru luna septembrie, însa pe site-ul de rezervari al Tarom nu apare înca destinatia Beijing. Tot în aceasta perioda premierul Victor Ponta are programata o vizita la Beijing.

În razbiul economic Rusia – Occident, Moscova a luat în calcul suspendarea dreptului de survol pentru companiile europene, ceea ce ar creste considerabil costurile de operare a avioanelor.

„De câteva luni astep­tam sa primim aprobarea de a ne deplasa în spatiul aerian rusesesc însa pâna acum nu am reusit sa o obtinem.

În drumul spre China, cea mai scurta ruta si cea care solicita cele mai mici costuri de operare este cea care include zborul prin spatiul aerian al Rusiei“, a declarat pentru ZF Christian Heinzmann, directorul general al companiei de stat Tarom. Compania a avut ultimele zboruri pe aceasta ruta în 2003.

Calatoria spre Beijing cu avionul din Bucuresti ar dura noua ore. În prezent din România nu exista niciun zbor direct spre China, ci doar cu escala cu alte companii aeriene. Costul operarii unei astfel de curse s-ar putea ridica la peste 100.000 de euro/cursa, potrivit datelor din piata.

În China va ajunge saptamâna viitoare însa premierul Victor Ponta, într-o vizita oficiala, a doua de altfel, dupa cea realizata anul trecut. La finalul lui 2013 reprezentantii guvernelor român si chinez au semnat la Bucuresti o declaratie comuna privind „aprofundarea cooperarii bilaterale în noile circumstante“, prin care garanteaza colaborarea indiferent de eventuale schimbari internationale si interne. Valoarea schimburilor co­mer­ciale româno-chineze s-a ridicat la 1,6 miliarde de dolari în primele cinci luni din acest an, în crestere cu 26% fata de perioada similara a anului trecut. „Vom avea doua zboruri pe saptamâna pe ruta Bucuresti-Beijing cu un Airbus cu 209 locuri. Avem si sloturile, ne mai trebuie doar aprobarea din partea rusilor“, a spus el. Seful companiei a explicat ca a facut un studiu cu privire la impactul acestei curse si ca datele arata ca va fi profitabila, având în vedere potentialul de trafic de business (oameni de afaceri care vor calatori), turistic, dar si cel etnic.

„Pretul va varia în functie de clasa la care se face rezervarea, perioada. Avem mai multe grile de pret“, a spus el.

Anul trecut compania de stat a adaugat 10 destinatii cu plecare din România: Bucuresti-Praga, Cluj-Praga, Bucuresti-Geneva, Bucuresti-Stockholm, Bucuresti-Moscova, Iasi- Bologna, Iasi-Milano (Bergamo), Iasi – Torino si Iasi -Tel Aviv. Veniturile totale ale transportatorului s-au ridicat la 1,2 mld. lei (272 mil. euro), nivel relativ similar cu cel din anul anterior. Mirabela Tiron, zf.ro

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie