Informatii in format electronic de la Fisc. Vezi cine poate beneficia si in ce perioada
Persoanele fizice din Bucuresti si Ilfov vor putea solicita Fiscului informatii în sistem electronic despre situatia fiscala si a contributiilor de asigurari sociale declarate de angajatori, în cadrul unui proiect-pilot care se va desfasura din septembrie pâna la sfârsitul anului.
Comunicarea electronica între persoanele fizice si Fisc se va efectua prin intermediul serviciului „Spatiul privat virtual”, furnizat de sistemul informatic al Ministerului Finantelor Publice, Agentia Nationala de Administrare Fiscala, care va fi disponibil gratuit 24 din 24 de ore.
În cadrul programului-pilot, ANAF va trimite automat deciziile de impunere anuala aferente veniturilor realizate din anul 2013 si emise dupa 1 septembrie 2014, iar la cererea contribuabilului va emite situatia obligatiilor fiscale de plata, foaie de varsamânt, precum si situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori, se arata într-un comunicat al Ministerului Finantelor Publice (MFP).
Prevederile referitoare la utilizarea serviciului fac parte dintr-un proiect de ordin ministrului Finantelor Publice privind procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta între ANAF si persoanele fizice.
„Masurile incluse în proiectul de ordin contribuie la cresterea gradului de informatizare a activitatilor desfasurate de organele fiscale si încurajeaza contribuabilii sa depuna la ANAF documente prin mijloace electronice”, a afirmat în comunicat ministrul de resort, Ioana-Maria Petrescu.
Pentru a accesa Spatiul privat virtual, persoanele fizice se vor putea identifica electronic prin certificate digitale calificate (eliberate de furnizorii de servicii de certificare acreditati) sau cu nume si parola însotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP.
Proiectul-pilot va fi dezvoltat, de anul viitor, la nivel national si vor fi extinse categoriile documentelor si informatiilor comunicate spre si dinspre contribuabili, iar identificarea în sistem va putea fi realizata si cu telefonul mobil sau cardul de sanatate.
Spatiul privat virtual va putea cuprinde documente precum declaratii fiscale întocmite de persoana fizica, cereri adresate Fiscului pentru obtinerea unor informatii sau documente în legatura cu situatia fiscala personala, acte administrative fiscale, de executare si alte acte emise de ANAF în executarea legii (decizii de impunere, notificari, somatii), certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit, dar si registrul documentelor electronice comunicate în ultimii 2 ani.
„Buletinul informativ fiscal”
Totodata, ANAF va pune la dispozitia contribuabilului serviciul „Buletinul informativ fiscal”, inclusiv în perioada de aplicare a proiectului-pilot, care va include informatii publice cu caracter fiscal, precum calendarul obligatiilor fiscale, noutati legislative, ghiduri fiscale, campanii derulate si comunicate de presa. Costin Nitu, curierulnational.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!