Romanii, consumatorii europeni cu cea mai mare rata de achizitie a telefoanelor inteligente si a tabletelor din magazinele online

 

Românii sunt consumatorii europeni cu cea mai mare rata de achizitie a telefoanelor inteligente si a tabletelor din magazinele online, din totalul celor care se informeaza pe Internet, clientii români fiind cei care cumpara cele mai multe gadgeturi online.
magazin-onlineÎn România, circa 77% dintre cei care cauta un telefon se informeaza pe Internet, iar 55% dintre acestia comanda online produsul, în timp ce în Rusia, Belgia si Marea Britanie, desi ponderea celor care se informeaza pe Internet este mai mare, procentul celor care si comanda online este mai mic. „Nu este o surpriza faptul ca cei mai multi cumparatori de smartphone-uri cauta informatii online, dar cifrele difera de la o tara la alta: 95% în Rusia, 92% în Belgia, 86% în Marea Britanie si 77% în România. Totusi, cautarile online nu se traduc neaparat în vânzari finalizate în acest mediu. Comportamentul tipic este de informare online si cumparare offline, tendinta care ne asteptam sa continue”, noteaza autorii unui studiu realizat de compania de cercetare de piata GfK România.
Timpul mediu în cele patru piete analizate este de 52 de minute, indicând faptul ca aceste cautari sunt luate foarte în serios. Exista însa diferente mari între tari. Britanicii petrec cel mai mult cu aceste cercetari – 70 minute. Românii îi urmeaza, cu 63 minute, în vreme ce belgienii dedica 52 de minute, iar rusii cel mai putin timp – doar 24 de minute. Aceste cautari nu se întâmpla într-o singura sesiune, ci se întind pe un numar mai mare de zile. Studiul GfK arata ca întregul proces de cumparare variaza de la un minim de 15 zile în România, la 17 în Rusia si la 21 în Belgia. În Marea Britanie este aproape de doua ori mai mare decât în celelalte piete, durând 41 de zile.

Românii si britanicii petrec si cel mai mult timp pentru a se informa

Când ne uitam la cât de multe site-uri viziteaza cumparatorii, continuam sa vedem diferite trasee de cumparare în cele 4 tari analizate. Belgienii petrec 2,5 minute pe un site, cu o medie de 21 de site-uri investigate. Sub o treime (32%) au cumparat online. În Marea Britanie, media este de 7,7 minute timp petrecut pe site, la un numar de 9 site-uri vizitate si 42,5% au cumparat online. Cea mai mare proportie de persoane care cumpara online (55%) se afla în România. Românii viziteaza în medie 8 site-uri, dedicând 7,8 minute fiecaruia. Rusia are cel mai mic procent de achizitii online, de doar 19%. Rusii au vizitat 7 site-uri, cu o medie de 3,4 minute petrecute pe fiecare dintre ele. În general, cumparatorii din Marea Britanie si România au un comportament similar, petrecând mai mult timp pe mai putine site-uri. În contrast, belgienii iau în considerare mult mai multe site-uri în cautarile lor decât cumparatorii din celelalte 3 piete, pentru ca sunt interesati sa gaseasca cel mai bun pret, în timp ce pentru rusi procesul de informare online este mai putin intens si variat.

Decizia de cumparare este prea influentata de opiniile tertilor

În toate tarile în care GfK a derulat studiul, site-urile producatorilor si ale operatorilor constituie o sursa de informatii-cheie pentru cumparatori, la fel ca site-urile de comparare a preturilor. Desi perceptia privind brandul este puternic influentata de social media, opiniile altor persoane exprimate pe aceste retele de socializare s-au dovedit a fi mai putin influente în procesul de cumparare. Exceptie fac cumparatorii de iPhone, în cazul carora word-of-mouth-ul joaca un rol important. În cele din urma, studiul a aratat ca social media au fost folosite de doar 6% dintre cumparatorii din Rusia, de 8% în România, 14% în Marea Britanie si 22% în Belgia, ilustrând faptul ca, desi mediile sociale sunt în crestere ca importanta atunci când vine vorba despre influentarea procesului de cumparare, ele sunt înca la un nivel relativ scazut de utilizare. Adrian Ungureanu, curierulnational.ro

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie