Romanii sunt tot mai optimisti
Încrederea românilor a urcat în aprilie-iunie pentru al treilea trimestru consecutiv si se apropie de valoarea medie europeana, România ocupând locul 18 din 32 de tari dupa acest indicator, care masoara asteptarile despre piata muncii, situatia financiara si posibilitatea de a cheltui, arata Nielsen.
Astfel, fata de primele trei luni, în trimestrul al doilea încrederea consumatorilor români a urcat cu 6 puncte la 73 de puncte, situându-se dupa tari precum Cehia, Letonia si Estonia si înaintea Slovaciei, Poloniei si Bulgariei, potrivit sondajului efectuat de The Nielsen Company.
„În ceea ce priveste cea mai mare parte a banilor ramasi dupa acoperirea cheltuielilor de subzistenta, aceasta este folosita pentru plata împrumuturilor si a creditelor, în timp ce, la polul opus, înregistrând cele mai mici valori, se afla activitati precum investirea în fonduri mutuale sau pensii. Sanatatea si siguranta locului de munca sunt, în continuare, principalele îngrijorari ale consumatorilor români din mediul urban, iar din strategia lor de economisire pentru viitor fac parte renuntarea la achizitia de haine noi si diminuarea iesirilor în oras”, noteaza raportul.
Potrivit rezultatelor studiului, cei mai optimisti consumatori se regasesc în Danemarca, Elvetia, Germania, Norvegia, Marea Britanie si Israel.
Pe de alta parte, Portugalia are cei mai pesimisti consumatori, precedata de Slovenia, Croatia, Italia, Serbia, Grecia si Ungaria.
„În Europa, încrederea consumatorului a crescut în 72% din pietele masurate în al doilea trimestru, doar 6 din 32 de piete raportând scaderi. Danemarca (106), Belgia (80) si Italia (51) au crescut fiecare cu 6 puncte comparativ cu primul trimestru, în timp ce Olanda (81), Ucraina (61) si Croatia (50) au raportat o crestere cu 5 puncte fata de trimestrul anterior. Alte îmbunatatiri notabile ale încrederii includ o crestere în ultimul an pentru Marea Britanie de 11 puncte, pâna la un scor de 90 – cel mai ridicat nivel înregistrat din 2007. De asemenea, Indicele de încredere al Rusiei prezinta o crestere de trei trimestre consecutive, ajungând la un scor de 85 în al doilea trimestru. Încrederea Frantei a crescut pentru doua trimestre consecutive, înregistrând un scor de 60”, mentioneaza raportul.
Si la nivel global se remarca o crestere a încrederii consumatorilor, la un Indice de 97 în al doilea trimestru din 2014, cel mai mare scor de dupa primul trimestru din 2007. Nielsen noteaza ca jumatate dintre respondentii la nivel global sunt de parere ca piata muncii va prezenta conditii bune sau excelente în urmatorul an, o crestere fata de primul trimestru si un nivel neatins din 2007. Ana Maria Petcana, mediafax.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!