Constructia celui de-al treilea pod peste Dunare va costa 200-270 de milioane de euro
Constructia celui de-al treilea pod peste Dunare va costa 200-270 de milioane de euro, potrivit studiilor de fezabilitate efectuate, iar amplasarea acestuia urmeaza sa fie stabilita în urmatoarele doua luni, fiind analizate patru variante.
Cele patru variante de amplasare a podului sunt Oriahovo-Bechet, Silistra-Calarasi, Ruse-Giurgiu si Nikopol-Turnu Magurele, a declarat Elean Gagov, expert în Ministerul Dezvoltarii Regionale din Bulgaria, relateaza Novinite.
În a doua faza a studiilor de fezabilitate urmeaza sa fie discutate posibilitatea constructiei unei linii de cale ferata, precum si pretul tinta al proiectului de constructie a podului, a aratat Gagov.
Bulgaria si România si-au exprimat disponibilitatea de a construi cât mai multe poduri pentru a lega regiunile sarace de pe cele doua maluri ale Dunarii, pentru atragerea investitiilor, cresterea traficului si sustinerea afacerilor locale, potrivit oficialului bulgar.
El a spus ca Transproiect 2001, compania româneasca angajata sa realizeze studiile de fezabilitate pentru viitorul pod, a redactat câte trei optiuni de poduri pentru fiecare pereche de orase, cu exceptia Silistra-Calarasi, pentru care sunt doua optiuni.
Consultantul a mai sugerat doua optiuni pentru constructia unui tunel pe sub Dunare, la Nikopol-Turnu Magurele si Oriahovo-Bechet. Totusi, constructia unui tunel este considerata prea costisitoare, întrucât ar mari pretul tinta al proiectului cu 70 de milioane de euro.
Gagov a notat ca pentru constructia celui de-al treilea pod peste Dunare se va solicita co-finantare din partea Uniunii Europene, dupa stabilirea amplasamentului.
Potrivit unor informatii neoficiale, podul Ruse-Giurgiu este traversat zilnic de 1.000 de TIR-uri, iar podul Vidin-Calafat de circa 500 de TIR-uri. Anca Dumitrescu, gandul.info
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!