Raport EY: Activitatea de tranzactionare si de dezvoltare de noi proiecte in industria hoteliera globala va lua avant in urmatoarele 12 luni

 

„Investesti, mai adaugi o stea“. Asa apar diferentele între hoteluri. Iar ca sa faci un business de zeci de milioane de lei, în aceasta industrie, nu este un lucru tocmai usor.

stele hotelCea mai mare realizare a omului de afaceri Josef Goschy, în ultimii ani, a fost achizitionarea celor trei hoteluri din statiunea Olimp: Amfiteatru, Belvedere si Panoramic, cu suma de 30 milioane de euro. Iar esecul cel mai mare, spune Goschy, a fost tot din cauza celor trei hoteluri pe care trebuie sa le vânda pentru a avea sumele necesare dezvoltarii lantului Unita Turism Holding. Cunsocut drept unul dintre cei mai importanti investitori în domeniul hotelier, omul de afaceri din Timisoara, aflat în „TOP 300 Capital, cei mai bogati români“, a fost foarte discret în ultimul timp, aparitiile sale în media fiind mai degraba sporadice. A continuat sa dezvolte Unita Turism Holding, unde detine 99,63% din actiuni, ajungând în 2013 la un profit de 4,5 milioane de lei din activitatea de exploatare si la afaceri de 43 milioane de lei.

„Societatea a înregistrat anul trecut, la fel ca în 2012, pierdere, din cauza cheltuielilor financiare. Activul net a fost, anul trecut, de 411 milioane de lei, iar în 2012 a fost de 419 milioane de lei. Deci s-a mentinut aproximativ acelasi“, explica omul de afaceri. Cu o paranteza, gradul de ocupare al hotelurilor pe care le detine a fost de 40% în 2013.

Asadar, 2013 nu a fost un an neobisnuit din punctul de vedere al miscarilor strategice. „S-au facut investitii în hotelul Traian din Braila, în hotelul Belvedere din Cluj-Napoca si în hotelurile Comandor, Amiral si Orfeu din Mamaia“, ofera omul de afaceri un amanunt. Cu mentiunea ca Josef Goschy este printre putinii afaceristi din industria hoteliera care se pot lauda cu o varietate de clasificari ale unitatilor, hotelurile Unita Turism fiind clasificate de la doua la patru stele.

În 2012, omul de afaceri timisorean a vândut, cu 1,7 milioane de euro, hotelul Transilvania din Alba Iulia. Dupa cum a declarat, lista sa de „bunuri de înstrainat“ vizeaza si alte unitati hoteliere. Josef Goschy a intrat în afacerile cu hoteluri în urma cu aproape 12 ani, astazi având un lant de 24 de hoteluri în tara, cu 3.422 camere. El pariaza în continuare pe industria hoteliera, chiar daca are o bogata experienta si în alte domenii de business: a fost broker de asigurare în Germania, iar în 1990 a revenit în România, unde a început sa investeasca în proprietati imobiliare. În urma cu doi ani, în încercarea de a vinde câteva dintre hotelurile sale, acesta a început sa le promoveze în tari precum China sau Rusia, însa nu a existat interes, cu mici exceptii.

Crestere pentru industria hoteliera

Un raport EY- Global Hospitality Insights Top Thoughts for 2014, arata ca este de asteptat ca activitatea de tranzactionare si de dezvoltare de noi proiecte în industria hoteliera globala sa ia avânt în urmatoarele 12 luni, încurajata si de investitorii în cautare de noi oportunitati de investitii în acest sector. „Dupa ani buni de recuperare lenta si bugete limitate de investitii, sectorul hotelier global a dat dovada de un apetit puternic pentru crestere în 2013, o tendinta care va continua si chiar se va intensifica în 2014“, reiese din acest raport. Iar cel mai important lucru, companiile hoteliere au acum acces la o mai mare varietate de credite si surse de capital, provenind atât din zona publica, cât si din cea privata, facând posibila continuarea cresterii. „Ne asteptam ca 2014 sa fie un an de referinta pentru industria hoteliera. EY anticipeaza pentru anul acesta o crestere a ratelor medii de închiriere si a gradului de ocupare a camerelor în mai multe piete“, spunea Michael Fishbin, director global EY Hospitality.

Ilinca Pop, capital.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie