Piata de apa imbuteliata afectata de introducerea accizei la carburanti
Introducerea accizei de sapte eurocenti pe litrul de carburant din aprilie a afectat nu doar transportatorii, ci si companiile din industria apelor îmbuteliate, care au fost nevoite fie sa creasca preturile, fie sa internalizeze majorarea costurilor cu transportul.
Acest cost reprezinta circa 15-20% din pretul final al unei sticle de apa minerala, de masa sau de izvor si se adauga altor cheltuieli cum ar fi cele cu etichetele, ambalajele, dar si cele cu salariile angajatilor si pretul efectiv al apei de la sursa. „Daca se creste acciza la combustibil, cresc costurile peste tot. (…) Noi am crescut preturile cu mai putin de 1%, am încercat sa preluam noi toate scumpirile pentru ca ne-am dat seama ca puterea de cumparare este mica si nu avem ce face“, a declarat Radu Lazaroiu, managing director al Romaqua Group, liderul pietei de apa minerala, cu afaceri de 133 mil. euro anul trecut.
Si producatorul apei minerale Zizin a preferat sa mentina preturile, chiar daca costul cu transportul a crescut.
„Pretul transportului în iunie comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut a crescut cu peste 6%. Cu toate acestea, preturile de vânzare ale produselor noastre nu au suferit cresteri. Acest lucru s-a datorat faptului ca am preferat sa optam pentru o politica de mentinere a preturilor, dar, în acelasi timp, de crestere a volumelor comercializate“, a afirmat Laura Lazar, director executiv si unul dintre actionarii Apemin Zizin, producatorul brandului de apa minerala Zizin. Madalina Panaete, zf.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!