Marii producatori isi intorc privirea catre micii comercianti

 

Gigantii internationali precum Coca-Cola, Nestlé sau Unilever îsi întorc privirea catre micii comercianti, o piata de 70.000-80.000 de jucatori si circa 8 mld. euro dupa ce în ultimii ani hipermarketurile si supermarketurile au câstigat constant cota de piata si implicit forta în negocieri.

magazinInitial producatorii locali si internationali nu s-au implicat în lupta dintre retelele straine si magazinele românesti, lasând piata sa se aseze singura. În ultima perioada însa tot mai multe voci sustin importanta comertului traditional, care are înca o contributie importanta în businessuri precum Coca-Cola, Unilever sau Nestlé. Astfel, Coca-Cola a lansat o campanie de sustinere a magazinului din colt, iar Uni­lever anunta ca îsi va concentra atentia pe comertul traditional.

Laurentiu Dimitriu (46 de ani), sales director în cadrul Nestlé România, afirma recent ca producatorii trebuie sa mearga peste tot dupa consumator, acasa, în masina, în metrou, în parc sau la cinema. El preciza ca de aici rezida importanta comertului traditional, deoarece micile magazine sunt mereu acolo unde este si consumatorul.

Mai mult, daca retelele internationale negociaza cu producatorii de pe o pozitie de forta pentru ca au retele extinse si comenzi pe masura, micile magazine au o pozitie slaba în negocieri. Astfel, Coca-Cola poate impune jucatorilor din comertul traditional preturi mai mari. Acest lucru se traduce si în preturi mai mari la raft si în marje mai mari de profit pentru producator. Cristina Rosca, zf.ro

Cuvinte cheie: , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie