Timbrul de mediu a lansat o noua afacere in Romania: revanzarea limuzinelor in Occident
Valoarea mare a timbrului de mediu ce trebuie platita la înmatricularea masinilor în România a lansat o noua afacere în tara noastra, menita sa aduca profituri semnificative dealerilor auto: acestia cumpara masinile neînmatriculate, care au un kilometraj de pâna în 50.000, cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc, si pentru care taxa de înmatriculare ar fi de 3.000 – 4.000 euro, pentru a le revinde în strainatate.
În opinia dealerilor auto, mult mai rentabila este revânzarea limuzinelor de lux, Diesel, cu o capacitate de aproximativ 5.000 cmc, pentru care timbrul de mediu în tara noastra ar costa 6.000 – 7.000 euro, si care ar putea fi valorificate în alte state membre ale UE cu aproximativ 60.000 – 70.000 euro.
„Avem afaceri în toata tara. Lumea a început sa aiba bani, pentru ca schimba masinile la 4 – 5 ani si asta face ca noua sa ne mearga afacerea. Noi cumparam orice fel de masini, si înmatriculate, si neînmatriculate. Daca sunt în stare buna, le revindem, daca nu, le dezmembram. Sunt masini bune, neînmatriculate în România, pentru care înmatricularea ar costa 3.000 – 4.000 euro, chiar si 7.000 euro în cazul celor de lux, Diesel. Cine le-ar mai înmatricula la o asemenea taxa? Pe acestea, daca au pâna în 50.000 km la bord, si o capacitate cilindrica mare, de peste 3.000 cmc, le ducem afara. E o afacere rentabila. Eu sunt om de afaceri si, ca atare, urmaresc sa obtin profit”, a declarat pentru Curierul National Nataniel Stoica, dealer auto.
Întrebat care sunt statele europene de destinatie a unor astfel de autovehicule, Stoica a precizat ca, de obicei, este vorba despre Germania si Franta, unde înmatricularea nu depaseste câteva sute de euro.
„De cele mai multe ori, aceste masini neînmatriculate în România, care au o capacitate cilindrica mare, sunt în stare foarte buna si nu sunt foarte mult rulate, ajung în Germania si Franta. Spre exemplu, înmatricularea unei masini în Germania costa 300 – 400 de euro, cu tot cu certificatul de conformitate, traduceri si transport, clientul nu plateste mai mult de 1.000, maximum 1.500 euro. Este o afacere extrem de rentabila si pentru client, pentru ca, în România, ar fi platit o taxa de 6.000- 7.000 euro pentru un Diesel de 5.000 cmc, pe care în Germania l-ar putea vinde cu 60.000 – 70.000 euro. În ceea ce priveste Franta, acolo nu sunt taxe de prima înmatriculare. Toate actele ar costa câteva sute de euro”, a completat dealerul auto.
Directia Permise: Masinile din România circula în Germania în baza unei procuri
Contactati telefonic, reprezentantii Directiei Regim Permise de Conducere si de Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) au spus ca, în România, nu exista o baza de date a masinilor luate din tara si înmatriculate în alte state membre UE.
„De obicei, masinile sunt vândute în strainatate si neradiate din România. Spre exemplu, autoritatile germane contacteaza pe cele din România pentru a le informa ca s-a înmatriculat un autovehicul la ei. Noi cautam proprietarii din tara pentru a-i informa, dar unii vin, iar altii nu. Majoritatea vehiculelor cu capacitate cilindrica mare care sunt înmatriculate în România dupa 2008 circula în Germania doar în baza unei procuri”, au spus sursele citate. Afrodita Cicovschi, curierulnational.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!