Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala se transforma in Inspectoratul de Stat pentru domeniul Asistentei Sociale
Un proiect de act normativ elaborat de Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Vârstnice (MMFPSPV) prevede înfiintarea Inspectoratului de Stat pentru domeniul Asistentei Sociale prin reorganizarea Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala, care se desfiinteaza, patrimoniul, posturile si personalul agentiei urmând sa fie preluate, pe baza de protocol, de catre inspectorat.
Inspectoratul va functiona în toate judetele si municipiul Bucuresti prin inspectoratele sale teritoriale, conducerea Inspectoratului de Stat urmând sa fie asigurata de „un inspector general de stat, cu rang de secretar de stat, numit si revocat din functie prin decizie a prim-ministrului la propunerea ministrului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Vârstnice, care în exercitarea atributiilor sale emite decizii si instructiuni”.
Atributiile inspectorilor vor fi aprobate de ministrul Muncii
În activitatea sa, inspectorul general de stat va fi ajutat de un inspector general de stat adjunct cu rang de subsecretar de stat si de un secretar general, înalt functionar public, ale caror atributii se vor stabili prin statutul de organizare si functionare al Inspectoratului de Stat.
În ceea ce priveste conducerea inspectoratelor teritoriale, acestea vor fi exercitate de catre un inspector sef, functie publica de conducere specifica cu statut special, numit prin ordin al ministrului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Vârstnice, în conditiile legii. „Atributiile si responsabilitatile inspectorilor sefi se stabilesc prin fisa postului, aprobata de ministrul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Vârstnice, în baza regulamentului de organizare si functionare al Inspectoratului de Stat”, se arata în nota de fundamentare a proiectului.
Modernizarea sistemului, realizata cu un împrumut de 100 mil. euro de la BIRD
Necesitatea initierii acestui proiect este motivata în nota de fundamentare prin faptul ca Proiectul privind modernizarea sistemului de asistenta sociala are la baza Acordul de împrumut dintre România si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare în valoare de 500 milioane lei. Modernizarea se refera la cresterea capacitatii de control în domeniul asistentei sociale si întarirea inspectiei sociale, Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Vârstnice având responsabilitatea de a lua toate masurile necesare în vederea îndeplinirii acestor indicatori.
Potrivit initiatorilor, prin prezentul proiect au fost clarificate o serie de atributii în domeniul asistentei sociale precum si a inspectiei sociale, în vederea îndeplinirii principiilor care stau la baza activitatii de asistenta sociala, respectiv solidaritatea sociala, asigurarea accesului egal la drepturi sociale, cu respectarea egalitatii de sanse si promovarea nediscriminarii, eficienta în administrarea si gestionarea beneficiilor de asistenta sociala, facilitarea accesului oricarei persoane aflate în dificultate la masurile de asistenta sociala, asigurarea unei abordari unitare a legislatiei privind beneficiile de asistenta sociala, transparenta si responsabilitatea publica.
Printre atributiile Inspectoratului de Stat pentru domeniul Asistentei Sociale se numara si sesizarea organelor de urmarire penala competente în situatia în care exista suspiciunea ca faptele constatate în urma controlului pot constitui infractiuni. curierulnational.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!