CNADNR a cheltuit doar 40% din banii alocati pentru drumuri in semestrul 1

 

Desi toata lumea se plânge de lipsa infrastructurii rutiere, CNADNR a cheltuit doar 40% din banii pe care îi avea alocati pentru drumuri în S1.

autostrada nadlac-aradCheltuielile de capital ale companiei de drumuri, adica sumele alo­­cate catre inves­ti­tii, au atins în primul semestru al lui 2014 minimul ultimilor 7 ani, ridicându-se la doar 1,3 miliarde de lei (292 mil. euro), arata o analiza a ZF pe baza datelor de la Ministerul Finantelor.

Constructiile, sector ce ar fi trebuit sa fie un motor pentru economie, se afla într-un declin continuu de la începutul anului, în conditiile în care statul a decis sa directioneze banii catre salarii si pensii în detrimentul investitiilor. Cheltuielile de personal ale statului au crescut cu 3,4% în primul semestru al acestui an, la 23,9 mld. lei (5,4 mld. euro), în timp ce cheltuielile cu investitiile s-au ridicat 9,6 mld. lei (2,2 mld. euro), în scadere cu 21% potrivit datelor de la Finante. În acest context, lucrarile ingineresti (de infrastructura) s-au prabusit cu aproape 27% în primele sase luni.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Na­tionale din România (CNADNR), cel mai mare furnizor de lucrari de infrastructura din România, cu un buget anual de 1,5 miliarde de euro, a cheltuit în prima jumatate a anului doar o cincime din banii pe care îi are la dispozitie pentru investitii anul acesta.

Astfel, cheltuielile de capital ale CNADNR s-au ridicat în primul semestru al acestui an la circa 1,3 miliarde de lei (292 mil. euro), în scadere cu peste 60% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cheltuielile facute în acest interval ar însemna 40% din banii alocati primului semestru daca se ia în considerare ca CNADNR ar avea un plan de cheltuieli împartit în mod egal pentru fiecare semestru.

Scaderea drastica a sumelor pe care CNADNR le-a cheltuit arata di­men­siunile dezastrului din con­struc­tiile de infrastructura, un do­me­niu cu potential de a crea zeci de mii de locuri de munca si de a stimula, în aval, si alte industrii, dar pe care statul pare sa-l fi pus într-un con de umbra.

„Sunt putini bani, dar macar sa îi folosim cu cap. Exista o ruptura formidabila între ce se petrece în cadrul CNADNR si ce se în­tâm­pla în realitate. E o problema de ma­nage­ment“, spune Nicolae Botu, profesor în ca­drul Facultatii de Constructii si Instalatii a Uni­versitatii Tehnice Gheorghe Asachi din Iasi.

Citeste mai departe pe zf.ro

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie