Fiscul isi propune o strategie de control pentru comertul electronic

 

Comertul electronic are cresteri anuale impresionante. Încercând sa tina pasul cu prefacerile din business, Fiscul îsi propune o strategie de control specifica acestui domeniu. Cum actioneaza?

plata onlineCresterile de la an la an ale afacerilor din zona comertului electronic nu pot fi neglijate de Fisc, care trebuie sa se adapteze modificarilor pietei. Reorientarea clientilor catre magazinele online si serviciile electronice impune o noua abordare si din partea autoritatilor fiscale, mai ales când, pentru acest an, de exemplu, estimarile arata ca piata de profil va atinge un miliard de euro.

Acolo unde sunt bani multi, care implicit pot aduce încasari pe masura la buget, apare inevitabil Fiscul.

În strategia pentru 2013-2017, Agentia Nationala de Administrare Fiscala arata ca unul dintre obiective este „implementarea si dezvoltarea controlului comertului electronic“.

Capital a cerut mai multe informatii, dorind sa afle care sunt criteriile si metodele pe care le folosesc inspectorii si în ce masura înteleg acestia particularitatea noului business.

Metode de control

„Controalele efectuate de Directia Generala Antifrauda Fiscala cu privire la comertul electronic au în vedere identificarea operatiunilor generatoare de obligatii fiscale derulate de partile implicate în aceste tranzactii, tinând cont de specificul acestui domeniu. În cadrul evaluarii de specialitate, se face o abordare distincta între activitatile de piata electronica si comert electronic, respectiv verificarea furnizorilor serviciilor informatice si verificarea partilor implicate în operatiuni de piata electronica. Astfel, în domeniul pietei electronice, controlul specific are în vedere, printre altele, identificarea detinatorilor de site-uri de comert electronic si corelarea nivelului de trafic de date cu raportarile privind rezultatele financiare depuse de administratorii site-urilor la organele fiscale. În cazul verificarii comertului electronic, sunt utilizate informatii cu privire la statutul juridic si fiscal al vânzatorilor si al marfurilor comercializate. Dupa caz, se solicita colaborarea cu specialistii din ANCOM“, explica reprezentantii ANAF.

Asa cum rezulta din precizarile Fiscului, principala metoda este corelarea nivelului de trafic de date cu raportarile privind rezultatele financiare. Iar rezultatele financiare nu sunt deloc neglijabile. Datele Registrului Comertului arata ca, anul trecut, cea mai mare cifra de afaceri obtinuta în domeniul comertului prin internet, cod CAEN 4791, de catre Fashion Days, a fost de aproape 215 milioane lei.

Citeste articolul integral pe capital.ro

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie