Retailerii de fashion folosesc tot mai mult bumbacul organic
H&M ocupa prima pozitie în clasamentul celor mai mari utilizatori de bumbar organic, cu un procent de 10,8% din totalul bumbacului folosit în 2013, în crestere cu trei procente fata de anul precedent, potrivit Raportului de piata privind bumbacul organic, scrie Bloomberg BusinessWeek.
Retailerii C&A, Puma si Nike ocupa si ei pozitii de top în clasamentul întocmit de compania Textile Exchange.
Producatorii din industrie si-au îndreptat atentia catre bumbacul organic în urma unui lobby împotriva bumbacului non-organic, sustinut de mai multe siteuri si bloguri, printre care si cel detinut de câtaretul canadian Neil Young.
“2.700 de litri de apa sunt folositi pentru a uda plantatiile de bumbac folosite pentru producerea unui tricou, echivalentul a cantitatii de apa baute de o persoana pe parcursul a 900 de zile”, a scris Young pe siteul personal.
Postarea lui Young nu a avut drept obiectiv promovarea retailerilor care iau masuri pentru fabricarea produselor din bumbac organic, însa cântaretul a declarat ca ar putea sa ia masuri si în aceasta directie. “Am interzis deja vânzarile de tricouri din bumbac non-organic la concertele mele si în magazinele mele online”, a scris el pe blogul sau. “Promit sa fac tot ce îmi sta în putinta pentru a proteja Pamântul”, a adaugat Young.
Bumbacul se numara printre plantatiile care folosesc cea mai mare cantitate de insecticid. Odata ce consumatorii iau la cunostinta aceste informatii, retailerii vor fi nevoiti sa gaseasca optiuni “mai curate”, din moment ce o mare parte din cererea pentru produsele din bumbac este determinata de produsele pentru copii si cele de igiena pentru femei.
În 2013, piata de bumbac organic din SUA a atins 960 de milioane de dolari, în crestere cu 16,2% fata de 2012, însa consumul produselor textile fabricate din bumbac organic reprezinta mai putin de 1%, a declarat Barbara Haumann, editor pentru Asociatia de Comert Organic din SUA. Luciana Georgescu, zf.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!