Asigurarea locuintelor. Ce trebuie sa stim in caz de calamitate
Casele distruse de inundatii readuc în prim plan problema asigurarii locuintelor. Pentru cei care au încheiat o polita obligatorie, singura speranta o mai reprezinta despagubirile pe care le vor primi. Zlati Stoicef, broker în asigurari, a explicat la Digi24 cum putem sa ne asiguram locuintele si ce trebuie sa stim în caz de calamitate.
Polita de asigurare obligatorie acopera situatiile de inundatii, alunecari de teren si cutremure. Pentru a încheia o astfel de polita, proprietarul merge la biroul de asigurari si pe baza datelor pe care le declara, se încheie politia de asigurare.
Despagubirile primite pentru asigurarea obligatorie pot ajunge la 20.000 euro locuinte din beton, metal sau lemn sau la 10.000 euro pentru locuinte din caramida nearsa, case din chirpici.
Pasi de urmat în caz de calamitate
– anuntarea organelor abilitate (politie, pompieri) în maximum 24 de ore de la producerea pagubei
– contactarea companiei de asigurari (direct sau prin brokerul de asigurari)
– verificarea bunurilor de catre inspectorul de dauna
Dosarul de dauna
– copia politei de asigurare
– cartea de identitate
– actul de proprietate al locuintei
– act de la primarie în caz de calamitate naturala
– proces verbal de interventie
Proprietarii constructiilor care au destinatia de locuinte trebuie sa încheie polite de asigurare obligatorie care sa acopere daunele produse de catastrofele naturale, mai exact de cutremure, inundatii si alunerari de teren. O astfel de polita de asigurare obligatorie (PAD) se încheie pe o perioada de un an între proprietari si societatile de asigurare actionare PAID.
Compania de asigurari nu poate refuza plata, în cazul în care exista un contract cu ratele platite la zi. În cazul în care proprietarul îsi pierde actele necesare, polita exista oricum si în format electronic. Se poate recurge si la martori, în unele situatii. Recuperarea banilor ar trebui sa dureze cel mult 30 de zile. digi24.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!