Moody’s Investors Service a revizuit in scadere ratingul atribuit Vodafone

 

Agentia de evaluare financiara Moody’s Investors Service a revizuit în scadere, cu o treapta, ratingul atribuit Vodafone Group Plc, dupa ce al doilea mare operator de telefonie mobila din lume a cheltuit miliarde de euro pentru a se extinde în Spania si Germania, transmite Bloomberg.

moody'sMoody’s a retrogradat ratingul pentru datoriile Vodafone de la ‘A3’ la ‘Baa1’, pe fondul scaderii veniturilor pe unele din cele mai mari piete ale companiei britanice si în urma achizitionarii unor operatori de cablu din Europa.

‘Retrogradarea reflecta asteptarile noastre referitoare la profilul financiar al Vodafone, care va ramâne slab în urmatorii doi-trei ani’, se arata în comunicatul Moody’s.

Matt Morgan, purtator de cuvânt al Vodafone, a refuzat sa comenteze decizia agentiei de evaluare financiara.

Este pentru prima data din 2007 când Moody’s atribuie Vodafone un rating sb nivelul ‘A3’.

Folosind banii obtinuti anul acesta în urma vânzarii participatiei de 45% în Verizon Wireless, Vodafone a acceptat sa cheltuiasca aproape 18 miliarde de euro pentru cumpararea celui mai mare operator de cablu din Spania, Ono, si a companiei germane Kabel Deutschland Holding AG – operator de televiziune prin cablu, care ofera servicii de telefonie fixa si servicii de acces la Internet.

În iunie, Moody’s a plasat sub revizuire, pentru o posibila retrogradare, ratingul ‘A3’ atribuit Vodafone, pe fondul estimarilor ca preluarea Ono va creste gradul de îndatorare al companiei.
Agentia de evaluare estimeaza ca, în urmatorii ani, fluxul de numerar al Vodafone va fi supus la presiuni din cauza programului de investitii al companiei. În opinia celor de la Moody’s, acest accent pe investitii ar putea deveni un avantaj competitiv important pentru Vodafone, însa rezultatele vor fi vizibile doar pe termen mediu si lung. Între timp, din cauza concentrarii investitiilor pe Europa, o mare parte din fluxul de numerar al Vodafone va fi generat pe pietele emergente, în principal în India si Africa de Sud, care sunt expuse unei volatilitati valutare mai mari decât pietele din Europa Occidentala. Vodafone are divizii în 30 de tari de pe cinci continente si peste 50 de retele partenere în întreaga lume. Vodafone România, o divizie a Vodafone Group Plc., a ajuns la 8.315.389 clienti, la data de 31 decembrie 2013, ceea ce reprezinta o crestere cu 132.466 de clienti, fata de trimestrul anterior. capital.ro

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie