Companiile informatice sprijina tinerii cu idei de afaceri
Tinerii cu idei de afaceri pot acum sa-si puna proiectele în practica si fara bani. Primesc ajutor de la companiile informatice, sub forma de programe si aplicatii, pentru care nu platesc niciun ban. Daca au succes, tinerii vor împarti profitul cu firmele care i-au ajutat sa-si vânda produsele si serviciile online.
Diana Rus are 24 de ani si, de câteva luni, cauta solutii ca sa-si puna în aplicare ideea de afacere. Vrea sa faca un site pentru a strânge bani pentru organizatiile non-profit.
Ca sa-si porneasca afacerea, Diana are nevoie ca o firma de IT sa-i construiasca site-ul si sistemul de plata online prin care vor fi primite donatiile. Asa ca a venit într-un centru de afaceri din Bucuresti unde tinerii îsi prezinta ideile de afaceri în fata investitorilor, în special firme de IT si de design. Daca ideile de afaceri sunt considerate bune, atunci tinerii primesc gratuit programe si aplicatii – pe post de investitii.
Investitorii analizeaza însa cu mare atentie proiectele înainte de a da bani tinerilor antreprenori.
„Un tânar la început de drum are foarte putine argumente cu adevarat valide ca sa convinga pe cineva sa-i dea bani. Ce-am vazut noi este ca este mult mai usor sa obtii un parteneriat de tip resurse”, spune Gabriel Dombri, fondator platforma pentru dezvoltare afaceri.
România are 24 de întreprinderi mici si mijlocii la mia de locuitori, cu mult mai putin decât nivelul tarilor vecine si al Uniunii Europene. Lipsa culturii antreprenoriale face ca multi tineri sa prefere sa ramâna angajati.
„Este o mentalitate pe care o putem vedea destul de des, aceea mai bine angajat si cu un salariu sigur, decât antreprenor si fara sa stii ce-ti aduce luna urmatoare”, apreciaza Tudor Bîrlea, fondator platforma pentru dezvoltare afaceri.
Tinerii antreprenori viseaza sa ajunga ca Bill Gates, fondatorul Microsoft, sau ca Steve Jobs, creatorul Apple. La rândul lor, când erau tineri au pornit la drum cu bani putini si au reusit sa faca din firmele lor corporatii globale. Si unii dintre tinerii români cu initiativa au început sa fie remarcati.
Recent, doi dintre ei, Sergiu Biris si Andrei Dunca, si-au vândut firma de publicitate online catre Facebook, pentru 500 de milioane de dolari. digi24.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!