Banii din acciza suplimentara de 7 eurocenti la carburant vor fi folositi pentru acoperirea deficitului bugetului de pensii
Premierul Victor Ponta a admis ieri, pentru prima data, ca va folosi banii rezultati din acciza suplimentara de 7 eurocenti la carburant introdusa anul acesta pentru acoperirea deficitului bugetului de pensii, desi pâna acum a sustinut permanent ca banii vor merge doar în construirea de autostrazi.
În contextul polemicii publice legate de sustenabilitatea masurii de reducere a CAS cu cinci puncte procentuale, premierul a precizat ieri ca masura este acoperita contabil din cresterea accizei, taxa speciala pe constructii si încasari suplimentare inclusiv pe baza noii legi a insolventei.
„Strict ca sustenabilitate – m-am uitat înca o data pe toate datele – avem anual o încasare suplimentara de 2,6 mld. lei din cresterea accizei, 1,5 mld. lei din taxa speciala pe constructii si, am verificat si acum, fata de anul trecut, la venituri curente, pe primele sase luni avem 3 mld. lei în plus. Deci, daca e vorba de contabilitate, acoperim contabil, doar ca economia nu e doar contabilitate, mai e si un pic de minte care uneori lipseste la cel mai înalt nivel“, a sustinut Ponta în sedinta de ieri a guvernului. „Daca nu facem acum reducerea CAS, cu crestere economica, încasari suplimentare si venituri certe, înseamna ca nu o sa mai putem sa o facem niciodata“, a spus Ponta.
În strategia de autostrazi pâna în 2018 publicata la finele anului trecut guvernul indica între sursele de finantare fondurile europene, bani veniti de la parteneri priviati, dar si fonduri publice de 750 de milioane de euro, anual, veniti din „fonduri de la bugetul de stat, din fondul creat în urma indexarii accizei pe combustibil“, adica din acciza suplimentara de 7 eurocenti. Când au fost criticati pentru noua acciza, responsabilii administratiei au sustinut ca banii vor merge doar la autostrazi, chiar daca nu vor fi identificati separat în buget. „Daca Autostrada Pitesti – Sibiu va fi 4 mld. euro, un miliard trebuie sa-l dea România, pentru ca e cofinantare minimum 25%. Un miliard de euro este aceasta acciza pe un an si jumatate. Deci acciza pe un an si jumatate o bag toata ca si cofinantare la Sibiu-Pitesti. Daca luam Comarnic-Brasov, unde trebuie sa dau plati de disponibilitate, la fel, îmi mai trebuie un an de acciza“, explica premierul în 24 martie pentru ca în 30 martie sa afirme: „Ideea de a avea o resursa prin aceasta acciza este singura varianta pentru a avea cu adevarat autostrazi.“ Iulian Anghel, zf.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!