Cat de dinamica a fost piata de retail din Romania anul trecut?

 

Piata de retail din Europa a avut o evolutie interesanta în 2013, iar o contributie pozitiva la acest segment la nivel continental, a avut-o si piata din România. „Unele trenduri foarte interesante continua sa caracterizeze peisajul de retail european. În general, supermarket2013 a fost un an în care avântul economic a încetinit, marcat de diminuarea ritmului de crestere a puterii de cumparare. Prin urmare, comertul a suferit pierderi. Vânzarea si închirierea de spatii comerciale a scazut vizibil datorita cresterii preturilor. Cu toate acestea, pentru 2014 anticipam o crestere economica accelerata în Europa, precum si o stabilizare a situatiei din Grecia si Europa de Sud. Retailul european va profita de aceasta dezvoltare, dar efectele vor varia de la o tara la alta în mod substantial”, a declarat într-un comunicat remis redactiei, Gerold Doplbauer, retail expert GfK.

Potrivit unui studiu realizat de GfK, puterea medie de cumparare pe cap de locuitor în 2013 la nivelul celor 28 tari membre UE a fost de 15.017 euro anual. Cu o crestere de numai +0.6% în 2013, puterea de cumparare a ramas în urma în mod semnificativ în comparatie cu anii anteriori.

Cele mai mari scaderi s-au înregistrat în Grecia (-8%), Cipru (-7%), în Cehia si Slovenia (câte -2%). Puterea de cumparare a scazut din nou anul trecut si în Italia si Spania. Cu toate acestea, o cresterea usoara este asteptata în aceste tari anul acesta.

Cele mai mari rate de crestere a puterii de cumparare s-au înregistrat în România, Scandinavia si Tarile Baltice. Si Germania a avut o crestere peste medie, de +2.5%.

Însa în ceea ce priveste ponderea cheltuielilor populatiei în retail din 2013, aceasta a scazut din nou în 2013 la nivelul tarilor membre UE, iar cota este în prezent la aproape 31%. Motivele pentru acest declin sunt legate de cresterea costurilor pentru energie, facturile de întretinere si activitati de petrecere a timpului liber.

Ponderea cheltuielilor populatiei în retail este scazuta în special în Italia (aproape 27%) si Grecia (25%), ca urmare a crizei economice. Economiile puternice din Germania, Marea Britanie si Elvetia detin o pondere a cheltuielilor populatiei în retail de sub 29%. Motivul principal pentru acest procent redus sunt veniturile mai mari, din care o proportie relativ mica este suficienta pentru a acoperi nevoile de baza.

Citeste mai departe pe curierulnational.ro

Cuvinte cheie: , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie