O alta abordare a medierii: Medierea ca negociere facilitata

 

Desi Legea 192/2006 defineste medierea ca modalitate de solutionare a conflictelor pe cale amiabila, cu ajutorul unei terte persoane specializate in calitate de mediator, in conditii de neutralitate, impartialitate, confidentialitate si avand liberul consimtamant al partilor, in cele ce urmeaza va propunem o alta abordare, in special benefica mediului de bussines.

mediere remitere datorieVa propunem sa priviti medierea ca o negociere facilitata de catre o persoana neutra, de incredere – mediatorul, care acorda sprijin partenerilor de afaceri in cautarea solutiilor fie de iesire din dificultate, fie pentru a preveni dificultatile preconizate, in conditii de confidentialitate si impartialitate.

Potrivit acestei abordari, putem sublinia cateva caracteristici ale medierii ce ar putea sa o faca atractiva pentru mediul de afaceri.

Medierea, ca negociere

Intr-o negociere, atat debitorul cat si creditorul, intra in mod voluntar. Cu alte cuvinte, vorbim de o autodeterminare a partilor.

Atunci cand celelalte metode de solutionare a situatiilor dificile esueaza, sa se apeleze la o negociere asistata, respectiv la mediere. In mediere, ca si in negociere, partile pot fi multiple, in special in situatiile in care putem vorbi de o interdependenta intre parti, spre exemplu cand un debitor depinde la randul sau de un altul si tot asa.

Negocierea facilitata

In mediere, partile primesc sprijin din partea mediatorului care faciliteaza negocierea dintre ele, le asista si le acorda sprijin in generearea solutiilor si alegerea celei/celor mai bune dintre ele, in cunostinta de cauza, dupa o informare si o analiza specializata, dupa caz. Astfel, atunci cand apar dificultati, inainte de identificarea tipurilor de solutii prin care toate partile implicate sa-si realizeze cat mai bine interesul, in cadrul medierii partile pot apela si la experti din diferite domenii de activitate.

Medierea, masura de prevenire

Desi adesea se vorbeste despre mediere ca alternativa la instanta, astazi va propunem sa vedeti medierea ca metoda de prevenire si nu doar a instantei.

Medierea isi poate avea utilitatea chiar inainte de intrarea in dificultate a unui debitor si, implicit a partenerilor sai de business. Spre exemplu, un manager diligent care, potrivit analizelor efectuate, prevede posibilitatea de a intra in dificultate de efectuare a platilor poate apela la procedura medierii si o poate declansa prin invitarea la negociere a acelor parteneri fata de care sau impreuna cu care ar putea preveni intrarea in dificultate, putand fi prevenita astfel chiar insolventa.

Citeste mai departe pe avocatnet.ro

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie