Studiu Financial Behaviour: Pe ce isi cheltuiesc banii tinerii romani
Adolescentii care ies în oras, într-un club, cheltuiesc între 50 si 100 de lei pe bauturi alcoolice, tigari si mâncare. Fetele cheltuiesc mai degraba la iesirile la pizza, fast-food sau la o cafenea, între 10 si 50 de lei.
Tinerii adulti cu vârste cuprinse între 19 si 24 de ani au lunar cheltuieli lunare totale de 1.018 lei, din care cea mai mare parte (194 de lei) se duc pe îmbracaminte, mâncare (153 de lei), utilitati (127 de lei) si cablu TV, internet (81 de lei), se arata în studiul Financial Behaviour: Bugetul de venituri si cheltuieli al nativilor digitali din România, realizat de 1424, primul instrument online din România specializat în masurarea atitudinilor, opiniilor si obiceiurilor nativilor digitali si compania de cercetare de piata Cult Market Research.
În ceea ce îi priveste pe adolescentii cu vârste cuprinse între 14 si 18 ani, din studiu reiese ca acestia tind sa cheltuiasca mai mult decât câstiga. Au cheltuieli lunare de 421 de lei, din care 115 lei îi aloca pentru mâncare, 60 de lei pe îmbracaminte si 55 de lei pe distractie digitala precum jocuri, muzica sau alte hobby-uri. Pentru iesitul cu prietenii în oras, acestia rezerva lunar în jur de 55 de lei. Ei au venituri medii lunare în valoare de 346 de lei, din care 42% bani de la parinti, 16% din ajutoare sociale si 12% din munca proprie.
Atunci cand ies în oras, baietii cheltuiesc mai mult decât fetele: între 50 si 100 de lei pe bauturi alcoolice, tigari si mâncare. Fetele cheltuiesc mai degraba la iesirile la pizza, fast-food sau la o cafenea: între 10 si 50 de lei. De asemenea, 20% dintre adolescenti (14-18 ani) declara ca sunt motivati de parinti cu bani pentru ajutorul la treburile din casa si rezultatele bune de la scoala. 85% dintre adolescenti (14-18 ani) spun ca parintii îi ajuta cu bani pentru a-si cumpara mai repede lucruri pentru care strâng si ei bani, iar 26% dintre tinerii adulti (19-24 ani) au un job, însa 57% dintre tinerii din acest segment de vârsta înca primesc bani de la parinti în mod regulat.
Cercetarea a fost realizata îmbinând metodologii cantitative si calitative. Cercetarea cantitativa prezinta opiniile a 1.077 de tineri, cu vârsta cuprinsa între 14 si 24 de ani, activi în mediul online. Acest esantion probabilistic a fost extras în mod aleatoriu simplu din panelul 1424.ro, cel mai mare panel de tineri din online-ul românesc (peste 20.000 de utilizatori activi lunar). Perioada de culegere a datelor a fost 6 decembrie 2013 – 6 ianuarie 2014. Instrumentul de cercetare folosit a fost chestionarul structurat. Ajustarea esantionului s-a realizat cu ajutorul ponderarii post-stratificate (în celula), în conformitate cu statisticile oficiale SATI. Ponderarea post-stratificata s-a realizat cu ajutorul variabilelor gen biologic si vârsta. economica.net
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!