Raport PwC: Doua treimi din fabricile auto care se vor construi in perioada 2013-2020 vor fi in Asia

 

67 dintre cele 102 noi fabrici auto anuntate ca vor fi construite în perioada 2013-2020 la nivel global vor fi în Asia, arata raportul How to be No. 1: Facing future challenges in the automotive industry realizat de echipa Autofacts a PwC.

productie industrialaDupa o usoara crestere în 2011 si una mai robusta de 7,1% în 2012 (pâna la 15,5 milioane de unitati), vânzarile de masini noi în China au crescut puternic în 2013, cu o rata anuala de peste 15%.

Echipa PwC Autofacts anticipeaza o crestere de 53% din 2013 pâna în 2020 a vânzarilor de masini noi, ajungând la 29,6 milioane de vehicule usoare – ceea ce echivaleaza cu 10,3 milioane de unitati suplimentare. O crestere de o asemenea magnitudine este posibila doar în China, tara cu cea mai numeroasa populatie, multi dintre chinezi urmând a cumpara un autoturism pentru prima oara. Producatorii auto chinezi vor fi primii beneficiari ai acestei cresteri, însa în aceeasi masura vor profita si producatorii japonezi, coreeni, dar si cei europeni si americani.

În timp ce piata auto asiatica este în plina expansiune, cea europeana se confrunta cu un exces de capacitate de productie. Analiza echipei Autofacts a PwC arata ca 13 fabrici auto din Europa, care au capacitate minima de 100.000 de automobile pe an, functioneaza la sub 50% din capacitate – mult sub pragul de profitabilitate de 75-80%. Aceasta se traduce într-o capacitate de productie excedentara de aproximativdoua milioane de unitati, afectând în mod negativ structura costurilor de productie.

Chiar daca cererea auto ar înregistra o revenire puternica la nivel european, nu e nicio îndoiala ca Europa – si în special Europa de Vest – este o piata saturata, iar capacitatea de productie ar trebui ajustata. Unii producatori auto au închis deja fabrici – ceea ce a generat reactii negative din partea angajatilor si a sindicatelor. Alta strategie de ajustare a fost, în mod paradoxal, mutarea unor linii de productie înapoi în Europa. Este vorba de clasica strategie „construieste acolo unde vinzi”. PwC Autofacts se asteapta ca pâna la sfârsitul acestui deceniu, capacitatea de productie a fabricilor ramase în Europa sa ajunga din nou la nivelul mediu de 80%.

“O tendinta cheie în industrie este construieste acolo unde vinzi. Producatorii auto continua sa stea cu ochii pe piata chineza unde vânzarile si asamblarile sunt preconizate sa creasca pâna la aproximativ 30 milioane de unitati în 2020. Preferintele consumatorilor sunt diferite în fiecare piata, iar producatorii construiesc unitati care sa satisfaca aceste cereri. Nivelul de personalizare variaza de la piata la piata si afecteaza costul de productie” a declarat Ionut Simion, Tax Partner, lider al echipei de servicii specializate în industria auto, PwC România.

Analiza PwC estimeaza ca exista 400 de mii de miliarde de variante posibile de echipare, motorizare si personalizare oferite la un vehicul german tipic de clasa medie, în comparatie cu doar 1.500 de variatiuni oferite la un vehicul comparabil pe piata chineza.

“Planificarea este esentiala pentru producatorii auto. În timp ce solicitarile pentru diferite modele si variante sunt într-o continua schimbare, producatorii auto au nevoie de furnizori care sa fie capabili sa livreze modulele si componentele comandate la timp. Iar producatorii de echipamente originale (OEM) ar trebuie sa fie capabili sa produca propriile lor versiuni personalizate daca e nevoie. Acest lucru înseamna linii de asamblare flexibile, în mod ideal, cele care pot produce diferite tipuri de vehicule” a adaugat Ionut Simion.

În plus, ciclurile mai scurte de productie creeaza alte provocari, cum ar fi cresterea nevoii de a modifica procesele de productie. Aceasta înseamna ca este important sa existe planificare din timp pentru generatiile viitoare de automobile si sa se aiba în vedere un nivel ridicat de standardizare în platforme si arhitectura vehiculelor. juridice.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie