Esti nemultumit de serviciile companiilor de asigurare? Vezi unde poti depune sesizari

 

Ai platit polita degeaba, compania de asigurare nu te-a despagubit asa cum se angajase prin contract? Nu esti singurul aflat în aceasta situatie. Clienti, brokeri, autoritati îsi manifesta nemultumirea fata de modul cum decurg lucrurile în acest domeniu.

asigurariCristian T. avea asigurare Casco. Într-o zi a intrat cu masina într-un copac de pe marginea soselei pe care circula. Accident, avarii, au venit politistii si au facut constatare. El a mers apoi la compania de asigurare sa ceara despagubiri. De acolo i s-a spus însa ca trebuie sa se întoarca la locul accidentului, sa fotografieze copacul, sa aduca poza si abia dupa aceea va putea sa primeasca suma reprezentând dauna.

Astfel de situatii nu sunt singulare. De multe ori clientii, când vin la firma de asigurare sa-si ceara drepturile, se trezesc pusi pe drumuri si din acel moment începe o alergatura care le taie cheful de despagubire. Au fost situatii când asiguratul a sunat la companie sa anunte ca a avut accident si primul lucru care i s-a spus a fost ca trebuie sa se prezinte la biroul antifrauda din cadrul companiei, ca sa fie verificat daca nu cumva minte. Companiile de brokeraj au mari dificultati în a gasi produse satisfacatoare pentru clienti.

„Clientii ne spun ca asiguratorii promit, iau prima de asigurare, dar când trebuie sa achite despagubirea nu îsi mai onoreaza obligatiile“, a declarat Cristian Fugaciu, CEO la societatea de brokeraj Marsh România. Totodata, Sorin Mierlea, presedintele Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din România (ANPCPPS), semnaleaza ca firmele din acest domeniu folosesc „o terminologie abracadabranta, de tip meandrele concretului si sinergia faptelor“, astfel ca omul de rând abia daca întelege ce scrie în contractele pe care le semneaza. Potrivit unui sondaj efectuat de ANPCPPS, „93% dintre cei care cumpara RCA habar nu au la ce foloseste aceasta polita“, a afirmat Mierlea. El a mai povestit ca Asociatia a primit telefoane de la cetateni care întrebau daca pentru a încheia un contract de pensie facultativa trebuie sa ai o facultate absolvita. O alta problema o reprezinta infrastructura autoritatii din domeniu. „Azi, daca vrem sa facem o reclamatie la un asigurator, este foarte complicat sa stim unde sa ne adresam, pentru ca ASF nu are sucursale peste tot“, a mentionat Sorin Mierlea.

Negritoiu: „O piata de procesomani“

Misu Negritoiu, presedintele Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF), a aratat ca piata asigurarilor din România traverseaza „o criza structurala“, ca sufera de „distorsiuni structurale“, si a cerut mai multa responsabilitate de la asiguratori, precizând ca vorbim de „o piata potentiala de 10-15 milioane de consumatori, ceea ce înseamna enorm“. La o întrunire cu reprezentantii companiilor de asigurari, seful Autoritatii s-a adresat direct acestora.

„Este o piata de sanctiomani, de procesomani. În fiecare zi primesc de la dumneavoastra plângeri, contestatii“, a spus Negritoiu. „Nu mai încercati pe alte cai, nu mai încercati prin presiune, pentru ca nu vom avea rezultate! Trebuie sa schimbam ceva în aceasta relatie. Nu se poate ca unul sanctionat într-o piata, cu o anumita reputatie pe o piata europeana, sa vina sa îmi ceara mie sa îi pun la dispozitie corespondenta cu autoritatea acelei tari“, a exemplificat presedintele ASF.

Citeste mai departe pe capital.ro

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie