Ministrul Mediului anunta ca Programul Rabla va continua si in 2015

 

Programul National de Stimulare si Înnoire a Parcului Auto National /Programul Rabla/ va continua si în 2015 si ar putea avea o structura diferita fata de editia din acest an, a declarat, joi, într-o conferinta de presa, Attila Korodi, ministrul Mediului si Schimbarilor Climatice, informeaza Agerpres.

rabla‘Programul ‘Rabla’ va exista si în 2015. Va fi un program care poate va diferi de structura actuala. Am deschis un dialog în acest sens, în luna mai, cu Asociatia Româna a Producatorilor si Importatorilor de Automobile din România /APIA/, care si-a exprimat punctul de vedere, de a fi creativi si de a veni pâna în toamna cu un program care sa poata sa fie si mai bun’, a spus Korodi.

Ministrul Mediului a mentionat, totodata, ca are unele nemultumiri în privinta acordarii eco-bonusurilor în cadrul programului ‘Rabla’, iar pentru editia viitoare are în plan majorarea valorii acestora.

‘Am unele nemultumiri în ceea ce priveste acordarea eco-bonusului. În primele trei luni ale anului au fost acordate 586 de eco-bonusuri. Ne gândim serios sa crestem valoarea eco-bonusurilor pentru editia din anul viitor. Acum, nu va pot spune care va fi valoarea si nici la cât ar trebui sa se situeze aceasta, în viziunea mea. Vom comunica acest lucru la momentul oportun si pe cale institutionala’, a precizat Attila Korodi.

La finele anului trecut, Brent Valmar, presedintele Porsche România si vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile APIA, declara ca programul Rabla este necesar în anul 2014, însa din 2015 ar trebui sa se renunte la el.

“În ceea ce priveste anul 2015, parerea unanima este aceea ca programul si-a consumat din putere si e nevoie sa renuntam la el. Avem conturata o strategie pe care o discutam cu toate partile implicate. Nu stim înca cum va fi implementata, însa preferam sa avem o perioada de dezbatere de câteva luni înainte”, a adaugat Valmar.

De aceeasi parere este si Constantin Stroe, presedintele ACAROM (Asociatia Constructorilor de Automobile din România), care în toamna anului trecut, la un eveniment organizat de revista Capital a precizat ca programul Rabla ar trebui OPRIT.

“Daca astazi dai unui om o masina mai ieftina cu 1.500 de euro, el se obisnuieste asa. Când se va termina programul constructorii vor trebui sa vânda la un pret atât de mic încât nu vor mai avea niciun produs sau ar urca pretul si clientul nu ar mai cumpara. Statul nu face eforturi cu programul Rabla”, a mai spus presedintele ACAROM. Potrivit lui, statul câstiga TVA, taxe si impozite de la salariatii din industria auto, taxe locale. “Avem un calcul în care la 100.000 de tichete, statul câstiga 104%. Nu pierde nimic”, spunea atunci Stroe.

Mai mult, în primavara acestui an, presedintele ACAROM preciza ca „Programul Rabla a fost atât de bine gândit încât a lasat loc la patrunderea pe piata a peste 220.000 automobile second-hand”.

‘Nu vreau sa supar pe nimeni, dar numitul Program de Reîmprospatare a Parcului National de Automobile a fost atât de bine gândit încât a lasat loc la penetrarea a peste 220.000 automobile second hand. Comertul trebuie sa cunoasca libertate, fara bariere, dar discrepanta este formidabila’, a spus, în luna aprilie, Constantin Stroe. capital.ro

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie