Guvern: Numarul IMM-urilor ar trebui sa creasca cu 40% pana in 2020
Guvernul vrea ca pâna în anul 2020 numarul firmelor mici si mijlocii active în România sa creasca cu peste 40%, ajungând la 670.000, în care sa lucreze 3,2 milioane de angajati, fata de 2,6 milioane de persoane la finele anului 2013, potrivit proiectului de strategie pentru dezvoltarea IMM-urilor.
„Principal indicator de rezultat pentru anul 2020 este soldul net de IMM-uri active economic, care sa depaseasca pragul de 670.000 de întreprinderi în economia României. Guvernul considera ca obtinerea unui spor de circa 41,23% al numarului de IMM-uri active economic, în urmatorii aproximativ sapte ani, constituie un obiectiv strategic realist. În termeni de «densitate a IMM-urilor la 1.000 de locuitori», atingerea acestei tinte strategice înseamna functionarea a circa 36 de întreprinderi la mia de locuitori în 2020, fata de 21,94 întreprinderi la mia de locuitori în 2012. În ceea ce priveste angajatii în sectorul IMM, Guvernul României considera ca trebuie depasit pragul de 3,2 milioane angajati în IMM-urile active din economia României”, se arata în propunerea Departamentului pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Mediu de Afaceri si Turism.
La finalul anului 2013, în România erau active 474.416 firme mici si mijlocii, astfel ca pâna în 2020 guvernul îsi propune sa creeze conditiile pentru crearea a înca aproape 200.000 de IMM-uri.
Contributia IMM-urilor la valoarea adaugata bruta se estimeaza ca va creste în urmatorii 7 ani cu peste 41%, la 38 miliarde de euro.
„Strategia stabileste politica Guvernului României pentru urmatorii sapte ani cu privire la sprijinirea cresterii extensive si intensive a sectorului IMM, cu accent pe sporirea numarului de IMM-uri active la nivel local si pe piete externe de interes si cresterea densitatii IMM-urilor, în special în zonele unde aceasta se situeaza sub media europeana, în vederea diminuarii disparitatilor regionale actuale”, se mentioneaza în proiect.
Privite de la nivel macroeconomic, guvernul recunoaste existenta a patru probleme actuale specifice IMM-urilor autohtone, respectiv masa critica – prea putine întreprinderi active în economie, gabaritul afacerii/dimensiunii companiilor – prea putine întreprinderi de marime mijlocie, structura sectoriala – prea multe întreprinderi activeaza în domeniile serviciilor si comertului, precum si rezilienta noilor afaceri – doua treimi dintre întreprinderile noi dispar de pe piata în primul an de viata.
„Date statistice relevante arata ca aproximativ 57% dintre microîntreprinderile actuale sunt întreprinderi de subzistenta, care permit asigurarea unui oarecare nivel de trai numai proprietarului afacerii si familiei acestuia”, apreciaza sursa citata.
Domeniile pe care strategia le încadreaza în tinte strategice pentru sprijinirea înfiintarii de noi firme sunt, în ordinea importantei, industria alimentara, fabricarea produselor textile, tabacirea si finisarea pieilor; fabricarea articolelor de voiaj si marochinarie, harnasamentelor si încaltamintei; prepararea si vopsirea blanurilor, fabricarea produselor farmaceutice de baza si a preparatelor farmaceutice, fabricarea altor produse din minerale nemetalice, industria constructiilor metalice si a produselor din metal, exclusiv masini, utilaje si instalatii, fabricarea echipamentelor electrice, alte activitati industriale.
Citeste articolul integral pe mediafax.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!