Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania solicita realizarea unui inventar al taxelor si tarifelor nefiscale
Consiliul National al Întreprinderilor Private Mici si Mijlocii din România (CNIPMMR) solicita realizarea unui inventar complet al tuturor taxelor si tarifelor nefiscale, care sa cuprinda numarul taxelor si tarifelor nefiscale, cu denumirea exacta a acestora si în detaliu, pentru fiecare domeniu si completarea registrului si taxelor si tarifelor nefiscale cu un capitol privind taxele aplicate de regiile autonome si autoritatile publice locale. De asemenea, întreprinzatorii vor prezentarea în cuprinsul registrului, pentru fiecare taxa si tarif (perceput de institutiile publice centrale si locale sau de regiile autonome), a urmatoarelor informatii complete si actualizate: actele normative aplicabile pentru fiecare taxa si tarif nefiscal, destinatia taxei (buget de stat sau buget special), platitorul taxei, cuantumul si modul de calcul, termenului de plata, modalitatii de plata, datele de identificare complete ale institutiei responsabile în fiecare domeniu.
Consiliul arata ca sunt necesare initierea si adoptarea de acte normative în urmatoarele domenii: reducerea în regim de urgenta a parafiscalitatii; simplificarea în regim de urgenta a birocratiei; publicarea obligatorie pe pagina de internet a fiecarei autoritati publice competenta si pe site-ul MEC si MFP a urmatoarelor date complete si actualizate: procedurile de obtinere a autorizatiilor, avizelor, licentelor si permiselor necesare desfasurarii activitatii agentilor economici; formularele necesare a fi completate; taxele totale care trebuie achitate; termenele maxime de raspuns. De asemenea, se spune ca trebuie avuta în vedere implementarea unui sistem electronic de depunere on-line a cererilor privind obtinerea autorizatiilor, avizelor, licentelor si permiselor necesare desfasurarii activitatii agentilor economici si, totodata, generalizarea aplicarii procedurii aprobarii tacite.
Masurile propuse nu necesita bani
Presedintele CNIPMMR, Ovidiu Nicolescu, spune ca Ordonanta nr. 28/2014 este pozitiva, însa atrage atentia ca impactul ei este foarte limitat, pentru ca are o sfera redusa de cuprindere, precizând ca CNIPMMR solicita extinderea pentru ca avem circa 400 de elemente de parafiscalitate. „Aceasta ordonanta a avut în vedere 7 din 400. Este bine ca daca în fiecare luna avem câte 7 din 400 în câtiva ani de zile le rezolvam, este un progres, dar între 7 si 400 mai sunt 393. Deci este foarte important sa continuam, iar CNIPMMR se pune la dispozitia factorilor respectivi ca sa dea o mâna de ajutor. Dintre masurile propuse de Consiliu niciuna nu necesita bani, din tot ce am propus noi nimic nu cere cheltuieli, nu trebuie decât vointa politica si competenta administrativa. Toata lumea stie ca din fondurile europene între 5% si 10% se dau pentru îmbunatatirea administratiei în fiecare domeniu. Daca România va primi peste 20 de miliarde de euro în perioada 2014-2020, din aceasta suma cel putin 5 miliarde de euro se pot folosi pentru îmbunatatirea administratiei publice. Cât costa acest sistem electronic de depunere on-line? Costa câteva milioane. Hai, domnule, sa-l facem, ca sunt bani”, a declarat, într-o conferinta de presa, Ovidiu Nicolescu. Costin Nitu, curierulnational.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!