Primarul Constantei, Radu Mazare a fost reclamat la Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii pentru „caracterul misogin” al campaniei „Mamaia Style”

 

Primarul Constantei Radu Mazare a fost reclamat la Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD) pentru „caracterul misogin” al campaniei „Mamaia Style”, de mai multe ONG-uri feministe, care au cerut si stoparea campaniei la Departamentul pentru Egalitate de Sanse din Ministerul Muncii.

radu mazareMai multe organizatii nonguvernamentale asociate în cadrul Coalitiei pentru Egalitate de Gen au depus o sesizare la Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD) în care reclama recent lansata campanie de promovare a statiunii Mamaia – „Mamaia Style” – întrucât „contine imagini cu caracter misogin si incita la hartuirea femeilor”.

Petitia este îndreptata împotriva Asociatiei pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului Litoral-Delta Dunarii, Consiliului Local Constanta si primarului municipiului Constanta, Radu Mazare, care sustin campania, potrivit ONG-urilor.

„Campania «Mamaia Style» promoveaza sexismul si un tratament injust si degradant cu privire la femei, prin sexualizare excesiva si obiectificare, iar unul din layout-urile campaniei, cel intitulat «Bird Watching», incita la hartuire sexuala si la alte comportamente agresive (verbale, psihice, fizice) din partea barbatilor fata de femei”, se arata în sesizarea depusa la CNCD.

Organizatiile neguvernamentale considera ca inclusiv declaratia primarului Radu Mazare, cu ocazia lansarii campaniei reflecta caracterul sexist, incitator la hartuire sexuala si la alte comportamente agresive. „Avem mai multe, ce putem regasi în Mamaia: safari, valuri…(…) Domnisoarele trebuiesc vânate, sunt niste gazele care trebuiesc vânate. Avem «Bird watching», pot veni spre zona Vadu oameni mai în etate sa se uite cu binoclul dupa pasaretul de acolo sau mai tinerei sa se uite si ei dupa pasarile de pe plaja”, a afirmat Radu Mazare într-o declaratie publica data la sfârsitul lunii mai.

ONG-urile din Coalitia pentru Egalitate de Gen au solicitat CNCD oprirea campaniei precum si sanctionarea Consiliului Local Constanta, a primarului Radu Mazare si a Asociatiei pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului Litoral-Delta Dunarii.

De asemenea, Coalitia a solicitat stoparea campaniei la Departamentul pentru Egalitate de Sanse între Femei si Barbati din Ministerul Muncii, Protectiei Sociale si Persoanelor Vârstnice.

Reprezentantii departamentului au raspuns coalitiei de ONG-uri ca institutia va solicita Asociatiei Litoral-Delta Dunarii „retragerea materialelor incriminate pentru îndreptarea imaginii femeilor, promovate în cadrul campaniei «Mamaia Style»”.

Campania Mamaia Style a fost lansata în data de 13 martie în cadrul Târgului de Turism Romexpo Bucuresti. Printre elementele campaniei se regasesc si cinci layouturi – „Safari”, „Bird watching”, „Surfing”, „Snorkeling” si „Perfect slopes”, arata ONG-urile.

Campania „Mamaia Style” este finantata din taxa de promovare colectata de la hotelieri, proprietari de cluburi, terase, restaurante, magazine si de la proprietarii de apartamente din Mamaia. Taxa de promovare a statiunii Mamaia, obligatorie din 2013, este cuprinsa între 100 si 4.000 de lei pe an si este utilizata în procent de 80% de catre Asociatia Litoral-Delta Dunarii si în procent de 20% de catre Consiliul Local Constanta.

Consiliul Local al Municipiului Constanta a aprobat folosirea gratuita a conceptului „Mamaia Style”, respectiv a celor cinci layout-uri pentru imprimarea pe tricouri, sepci si alte materiale promotionale care se vor vinde pe litoral.

Coalitia pentru Egalitate de Gen este formata din cinci organizatii nonguvernamentale: Centrul Parteneriat pentru Egalitate – CPE., Societatea de Analize Feministe Ana, Asociatia pentru Libertate si Egalitate de Gen – ALEG, Asociatia pentru Drepturile Femeilor Rome E-Romnja si Asociatia Front. mediafax.ro

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie