Grupul de fashion spaniol Inditex si-a adus brandurile Zara, Bershka si Stradivarius in mediul virtual
Grupul de fashion spaniol Inditex, lider pe piata locala de profil, si-a adus toate brandurile de fashion în mediul virtual. Ce aduc în plus fata de magazinele fizice.
Retailerul de fashion Inditex aduce în spatiul virtual românesc al cinci-lea brand din portofoliu: Bershka. Aceasta dupa ce gigantul spaniol a inaugurat pe rând Pull&Bear, la finele anului trecut, Massimo Dutti în februarie, Zara din 1 aprilie, Stradivarius, la jumatatea lunii mai. De asemenea, este o chestiune de timp pâna când veti putea cumpara online si articole Oysho, brandul de lenjerie al Inditex, prezent si pe plan local cu doua magazine. Oferta si preturile în lei ale articolelor Oysho se pot consulta pe site-ul oficial al retailerului, unde apare si mesajul „cumpara acum”. Momentam pe pagina dedicata consumatorilor din România, se poate face doar o lista de dorinte.
De asemenea, Inditex nu are în momentul de fata corespondenta în mediul virtual pentru Zara Home.
Ce aduc în plus magazinele Inditex online
Indiferent sub ce brand opereaza, platforma online a Inditex este gândita ca o oglinda a magazinele fizice: produsele si preturile sunt aceleasi. Difera, în mod evident, elementele specifice mediului virtual precum posibilitatea de livrare la domiciliu, care nu este obligatorie, existând si varianta ridicarii produselor din magazine. De asemenea, fiind recent deschis, pâna pe 10 iunie, clientii pot cumpara online de la Bershka, având transportul gratuit.
În aceste conditii, motivul pentru care Inditex a intrat pe online, atât în România, cât si în multe alte tari în care opereaza, consta în necesitatea de a fi într-un mediu cu ascensiune rapida. Asta, chiar daca pentru moment, clientul Inditex continua sa mearga cu precadere în magazine. „Consideram faptul ca business-ul nostru online este complet integrat în modelul de afacere pe care îl adoptam pentru magazinele noastre fizice, nu separam vânzarile realizate în offline de cele online. Pentru noi, ambele tipuri de magazine reprezinta aceeasi experienta de shopping Inditex. Atunci când discutam despre online, spunem întotdeauna ca este un mediu relevant pentru noi din doua perspective: una are legatura cu nivelul vânzarilor din mediul virtual (la nivel general n.red), iar cea de a doua are legatura cu numarul de persoane care ne viziteaza site-urile. O parte dintre ei cumpara online, dar majoritatea continua sa ne viziteze magazinele”, au declarat pentru ECONOMICA.NET oficialii Inditex. Acestia nu au mentionat însa momentul exact în care se va putea cumpara online si de la Oysho.
Afacerile Inditex în România
Zara România a raportat anul tercut afaceri în valoare de 377.3 milioane de lei, fata de 332 milioane de lei în 2012, si un profit net de 54,2 milioane de lei. De asemenea, cifra de afaceri a Bershka Carpati SRL, firma care opereaza magazinele Bershka, se cifreaza la 129,6 milioane de lei, Pull&Bear a raportat afaceri de 97,2 milioane de lei, iar Massimo Dutti presupune un business de 72.9 milioane de lei anul trecut. Magazinele Stradivarius au înregistrat, anul trecut, vânzari de 2.4 milioane de lei, iar Oysho 17,4 milioane de lei. Zara Home a raportat afaceri de 16 milioane de lei.
Inditex opereaza la nivel global peste 6.340 de magazine sub 8 branduri diferite. În 2013, compania a raportat vânzari de 16,7 miliarde de euro. Alina Stanciu, economica.net
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!