Comunicarea in format electronic a fost introdusa in proiectul MFP de imbunatatire a relatiei contribuabililor cu organele fiscale
Ministerul Finantelor Publice a lansat astazi, în dezbatere publica, un proiect de Ordonanta de urgenta ce include o serie de modificari care vizeaza, printre altele, îmbunatatirea relatiei contribuabililor cu organele fiscale, prin introducerea posibilitatii comunicarii în format electronic.
Astfel, în scopul dezvoltarii unui sistem de comunicare electronica între contribuabili si organele fiscale, proiectul de act normativ introduce posibilitatea emiterii si comunicarii actelor administrative fiscale si a altor acte procedurale (notificari, înstiintari, certificate de atestare fiscala, etc.) si în forma electronica. “Rolul acestei masuri este de a crea posibilitatea comunicarii în timp real a declaratiilor, a cererilor si a altor documente pe care contribuabilii le depun la organele fiscale, precum si asigurarea unei procesari mai rapide a acestora, comparativ cu cele depuse în format pe hârtie”, afirma MFP într-un comunicat de presa.
De asemenea, proiectul de act normativ prevede transmiterea, în format electronic, de catre ANAF, la solicitarea altor autoritati publice, a documentelor privind situatia fiscala a contribuabililor. Astfel, nu va mai fi necesara deplasarea contribuabilului pentru preluarea si depunerea documentelor solicitate de autoritatile publice. De exemplu, în anul 2013, administratiile fiscale au eliberat contribuabililor aproximativ 5,5 milioane de adeverinte de venit tiparite. Aceasta masura are ca efect reducerea costurilor de administrare fiscala si asigurarea celeritatii în solutionarea cererilor contribuabililor.
Pentru persoanele fizice, se creeaza baza legala în vederea dezvoltarii procedurilor de utilizare a altor instrumente de identificare decât certificatul digital calificat, respectiv, cele de tip utilizator parola, telefon mobil, digipass sau alte dispozitive stabilite ulterior la nivel de ordin al ministrului. Aceste mijloace de comunicare electronica vor putea fi folosite si de catre administratia locala în relatia cu contribuabilul.
„Simplificarea procedurilor administrative si îmbunatatirea relatiei contribuabililor cu Fiscul sunt masuri necesare pentru sprijinirea mediului de afaceri prin diminuarea costurilor de conformare la plata”, considera ministrul Finantelor Publice, Ioana-Maria Petrescu.
Ce scrie exact în proiectul de Ordonanta
Art. I – Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 513 din 31 iulie 2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Dupa alineatul (4) al articolului 18 se introduce un nou alineat, alin. (41), cu urmatorul cuprins:
“(41) Dispozitiile alin. (4) nu se aplica:
a) contribuabililor care au rezidenta într-un stat membru al Uniunii Europene;
b) contribuabililor care au rezidenta într-un stat care este parte a unui instrument juridic international semnat de România si care cuprinde prevederi privind cooperarea administrativa în domeniul fiscal si recuperarea creantelor fiscale.”
Citeste mai departe pe curierulnational.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!