Cine ne urmareste activitatea online si de ce?

 

Cât de mult va place internetul si cât de siguri va simtiti în mediul online? Datele noastre personale, fiecare click, like sau preferinta pe Facebook sunt atent adunate si vândute de companii care urmaresc activitatea noastra online. În spatele oricarui site popular exista firme care aduna urmele pe care le lasam, inconstient, pe internet. Totul, în numele marketingului si al publicitatii. Se numesc „data brokers” – brokeri de date.

laptopuri si mainiDincolo de domeniul sofisticat al analizei comportamentului online, România ramâne o tara în care datele personale sunt vândute pe piata neagra. Exista sute de anunturi online cu „baze de date” cu numere de telefon, mailuri sau chiar CNP-uri scoase la vânzare.

Cine se afla în spatele site-urilor când navigam online si cine face profit din identitatea utilizatorilor de internet

Pe internet, într-un singur minut, omenirea genereaza un munte de informatii. La fiecare 60 de secunde sunt trimise peste 200 de milioane de emailuri, 72 de ore de imagini video noi sunt încarcate pe Youtube, Google primeste peste 4 milioane de comenzi de cautare. Milioane de oameni spun ce simt, ce cred, ce gândesc. Aceasta avalansa de informatii este numita de specialisti „Big Data” si a creat o adevarata cursa dupa profit.

Cristian Bulumac, reprezentant al Partidului Piratilor: „Pe masura ce tehnologia a evoluat, cantitatea de date produse si care pot fi colectate a crescut exponential. Acum nu mai vorbim de megabiti, de gigabiti. Vorbim de cantitati imense care se proceseaza deja cu supercalculatoare.”

În spatele acestui fenomen, cei 2,4 miliarde de utilizatori de internet au devenit o „marfa” pe piata datelor personale. Numele, adresele de e-mail sau numerele de telefon, – dar si fiecare like, fiecare accesare de pagina web – toate pot fi analizate de companii si specialisti în colectarea de informatii de pe internet. Se numesc „data brokers” – brokeri de date. Aduna urmele pe care le lasam inconstient pe internet. Totul, în numele marketingului si al publicitatii.

Citeste mai departe pe digi24.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie