Guvernul va sesiza DNA pentru contractul acordat Romstrade la Transalpina
Guvernul va sesiza Directia Nationala Anticoruptie (DNA) pentru posibile fapte de natura penala în acordarea catre compania Romstrade a contractului de proiectare si executie a unui tronson din DN 67C Transalpina, precum si în derularea ulterioara a lucrarilor.
Neregulile sunt prezentate de Guvern în urma unei verificari efectuate de Corpul de Control la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR).
Inspectorii sustin ca documentele aferente ofertei financiare a Romstrade, declarata câstigatoare, au fost neconforme, ca o serie de clauze contractuale privind modalitatea de plata au fost modificate în functie de interesele companiei si ca Romstrade nu a respectat contractul în ceea ce priveste constituirea garantiei de buna executie pentru lucrarile efectuate.
Acestia arata ca, în 2008, directorul adjunct al CNADNR Cristian Duica a solicitat initierea procedurii de atribuire a acestui contract finantat în sistem credit-furnizor, desi obiectivul de investitii nu era cuprins în programul achizitiilor publice si nu erau identificate sursele de finantare, solicitare respinsa de catre directia de achizitii. Ulterior, însa, conducerea executiva a CNADNR a propus, fiind aprobat, ca atributia de acordare a contractului sa revina directiei regionale Craiova, de la directia similara din Cluj.
Necesitatea lucrarilor a fost argumentata cu faptul ca acest drum national are un trafic ridicat desi era încadrat ca drum national secundar, cu o intensitate a traficului redusa.
În cadrul depunerii de oferta, cea propusa de firma Shapir Structures, de 250 milioane euro fara TVA, a fost respinsa, fiind acceptata oferta Romstrade, de 345,4 milioane euro fara TVA. Inspectorii sustin ca documente depuse de catre Romstrade la oferta financiara erau neconforme, dar membrii comisiei de evaluare au acceptat oferta fara acte care sa ateste sustinerea financiara a societatii. Membrii comisiei de evaluare de la Craiova au introdus clauze noi privind acceptarea unui bilet la ordin ca instrument de plata, cu încalcarea principiului tratamentului egal si al transparentei, la recomandarea conducerii CNADNR.
Inspectorii guvernamentali considera ca documentatia de atribuire a fost, astfel, modificata conform continutului ofertei Romstrade, în raport de interesele economico-financiare ale societatii, modificarile fiind operate dupa finalizarea procedurii de atribuire si fara sa fie prezentate celorlalte firme care au achizitionat documentatia de atribuire.
Ulterior, prin act aditional, costurile de proiectare si montaj au fost ridicate cu 41,5 milioane lei, iar directorul general al CNADNR a decis ca lucrarea sa fie preluata de la centru, invocând derularea defectuoasa a contractului de catre directia din Craiova, prin acelasi act aditional fiind agreate lucrari suplimentare de 110,2 milioane lei, cu prelungirea termenului de executare.
Inspectorii mai arata ca, pentru anumite sectiuni de drum, lucrarile au fost executate de Romstrade dupa expirarea valabilitatii autorizatiilor de constructie si fara un acord de mediu. mediafax.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!