Asociatiile profesionale din asigurari si brokeraj in asigurari semnaleaza ca un proiect de lege ar putea duce la scumpirea RCA

 

Un proiect de lege înregistrat la Senat pentru dezbatere publica si care a primit avizul Consiliului Legislativ în data de 9 mai 2014 ar putea sa conduca la majorarea tarifelor RCA si sa complice procesul de rezolvare a daunelor, se arata într-un comunicat publicat de asociatiile profesionale din asigurari si brokeraj în asigurari.

masini pe autostrada„Conform acestui proiect, expertii si evaluatorii tehnici auto CEETAR ar putea evalua toate vehiculele avariate, în vederea stabilirii solutiilor tehnice pentru repararea lor si acordarea despagubirii, conform contractului de asigurare obligatorie (RCA) sau facultativa (CASCO)”, au spus oficialii UNSAR – Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din România si UNSICAR – Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta în Asigurari din România.

„Astfel, proiectul de lege încalca principiul libertatii contractuale si prevederile Codului Civil în vigoare, impunând efectuarea constatarii daunelor numai de catre experti tehnici auto membri CEETAR. Clientii companiilor de asigurari vor trebui sa înteleaga faptul ca primele de asigurare auto vor creste semnificativ din cauza costurilor reprezentate de onorariile aferente expertizelor tehnice si a altor costuri legate de activitatea de evaluare”, au mentionat reprezentantii celor doua asociatii.

În opinia celor de la UNSAR si UNSICAR, daca proiectul de lege ar fi votat si ar intra în vigoare, asiguratul român ar ajunge sa fie discriminat prin comparatie cu ceilalti cetateni ai Spatiului Economic European. Astfel, acesta ar avea o procedura mult mai complicata de urmat în cazul în care ar fi implicat într-un accident în afara tarii. Ar trebui sa se adreseze nu numai reprezentantului de despagubiri al asiguratorului RCA ce urmeaza sa suporte despagubirea, ci si unui membru al CEETAR.

„Potrivit proiectului de lege, solutia stabilita de evaluatorul CEETAR poate fi acceptata de catre parti prin semnare, sau poate fi contestata doar în instanta, ceea ce îi confera evaluatorului drepturi depline si intangibile, determinând pentru partile care înteleg sa o conteste costuri substantiale pentru solutionarea litigiului în instanta”, precizeaza documentul citat.

Oficialii asociatiilor profesionale din asigurari si borkeraj în asigurari semnaleaza ca intrarea în vigoare a unui asemenea proiect ar însemna si „monopolizarea unei componente importante a activitatii de asigurari, respectiv a activitatii de regularizare de daune, aceasta fiind facuta de catre un organism privat care nu se afla sub controlul ASF – Autoritatea de Supraveghere Financiara”.

Ei afirma ca „propunerea legislativa intra în conflict cu reglementarile speciale privind activitatea Registrului Auto Român, conform acestei propuneri expertii CEETAR dobândind dreptul de a stabili daca, dupa o dauna, vehiculul poate fi introdus în trafic cu sau fara o noua viza ITP”.

Reprezentantii asiguratorilor considera ca sistemul actual este functional, astfel ca nu trebuie schimbat.

„Dovada a faptului ca sistemul de acordare a despagubirilor pe segmentul auto functioneaza în forma actuala o reprezinta daunele de 435,75 milioane euro platite de asiguratori în 2013 pe segmentul RCA si cele de 398,75 milioane euro platite pe segmentul CASCO. Cumulate, acestea reprezinta aproximativ 90% dintre daunele platite pe asigurari generale în 2013”, se arata în comunicat. capital.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie