Cocor Department Store investeste aproape 2,5 milioane de euro in extinderea Galeriei Designerilor Romani

 

Cocor Department Store propune, din aceasta toamna, un model de business diferit de centrele comerciale ale momentului. Nu haute couture, ci „alternative fashion“

cocorCocorul de azi nu mai seamana cu cel de la care actorul Florin Piersic îsi cumpara esarfe pe vremuri. Dar nici cu cel anuntat initial ca va deveni, dupa o renovare care a costat peste 24 mil. euro: un mall de lux precum deja iconicele Saks (New York), Harrods (Londra) sau Lafayette (Paris). Dupa ce s-a vorbit inclusiv despre o repozitionare pe segmentul low si de mijloc, pâna la urma va iesi cu totul altceva: Cocorul urmeaza sa devina un „pol pentru tot ce se cheama moda alternativa si design. Vom extinde Galeria Designerilor Români, unul din atuurile principale ale proiectului, pe doua etaje (…). Acum, nu suntem pe lista celor care obisnuiesc sa faca astfel de cumparaturi si vrem sa fim“, explica Sebastian Mahu, seful departamentului de Property Management din cadrul DTZ Echinox, care administreaza centrul comercial. În plus, „aducem noi atractii pe ultimul palier – cinematograf, un spatiu de divertisment, o sala de fitness – care sa ne asigure traficul pe verticala. Obiectivul e sa crestem traficul zilnic la 10.000 de clienti, de la media de circa 4.400 din 2013“, adauga Mahu. Parterul si primul etaj ramân ale ancorelor – branduri internationale, care sunt pozitionate pe segmental de pret mediu spre premium – „Vom mai aveam niste nume sonore din fashion care vor întregi imaginea Cocor“, spune Sebastian Mahu, fara a dezvalui brandurile pe motiv ca „negocierile nu s-au finalizat“. Noua strategie a Cocor implica investitii de aproape 2,5 mil. de euro, termenul de finalizare avansat de el fiind „octombrie-noiembrie 2014“.

Cu alte cuvinte, lansata dintr-o nevoie de diferentiere pe o piata a centrelor comerciale în care toti vând aproape acelasi lucru, Galeria nu creeaza doar identitate, ci e si marea miza a noului Cocor pentru profit si vânzari. „Pe zona de «alternative fashion» nu avem un competitor direct. Magazinele designerilor consacrati sunt rasfirate prin oras, iar cei mai tineri nu au unde sa-si expuna creatiile. Noi îi adunam pe toti într-un singur loc si facem un mare department store (1.000 mp)“, puncteaza Sebastian Mahu, ce are Cocorul altfel decât mall-urile, care reprezinta o „concurenta acerba“. „Daca Baneasa Shopping City s-a pozitionat ca un centru comercial premium – continua el -, Afi Palace Cotroceni – ca un mall de familie, Cocorul vrem sa fie mallul designului românesc“. Mai exact, etajele doi si trei vor fi ocupate de monobranduri ale designerilori români deja validati de piata (spatii de 20-30 mp), respectiv de cornere shop-in-shop (5-10 mp) ale numelor noi în sistem, organizati dupa modelul Galeriilor Lafayette. „Nimeni nu-i baga în seama pe tinerii talentati. Noi le oferim vizibilitate si piata de desfacere (…) Motorul businessului va fi procentajul din vânzari, pentru ca vrem sa câstigam odata cu ei. Vor exista si niste costuri fixe modice, care sa acopere personalul de vânzare“, precizeaza Catalina Toaxen, director de expansiune si repozitionare al Cocor. Sunt însa toate aceste atuuri suficiente pentru a face din Galeria Designerilor Români vârful de lance al Cocorului, asa cum spera proprietarii? Sebastian Mahu afirma categoric ca da: „Vrem 20%-25% din traficul din Cocor sa vina pentru Galerie, care speram sa produca cel putin 10% din cifra de afaceri totala. (…) acum e cool sa nu mai porti tot ce poarta toata lumea. E la moda sa fii împotriva curentului, ceea ce pe noi ne ajuta în initiativa noastra cu Galeria. Pe asta ne bazam“. Ileana Ilie, capital.ro

Cuvinte cheie: , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie