Societatea Nationala a Apelor Minerale vrea sa deschida propriile fabrici de imbuteliere a apei minerale pe care o produce

 

Societatea Nationala a Apelor Minerale (SNAM) vrea sa deschida propriile fabrici de îmbuteliere a apei minerale pe care o produce, însa în prezent se confrunta cu opozitia Consiliului Concurentei, care sustine ca ar fi neconcurential fata de companiile private. apa imbuteliataDirectorul societatii de stat, Radu Dumitru a anuntat ca SNAM sa investeasca pâna la 20 milioane euro pentru constructia a doua fabrici. „Ne batem cu Consiliul Concurentei, care ne spune ca noi nu putem avea fabrici de îmbuteliere, ca ar fi neconcurential fata de companiile private. Totusi, nu exista nicio lege care sa ne împiedice sa avem astfel de unitati”, a declarat Dumitru, relateaza Mediafax.

SNAM nu are fabrici de îmbuteliere a apei pe care o produce, astfel ca apa pe care o exploateaza o vinde îmbuteliatorilor.

Potrivit lui Dumitru, SNAM are 82 licente de explorare si exploatare a apelor minerale si alte zece licente de cercetare. „Societatea detine circa 75% din totalul licentelor de explorare si exploatare a apelor minerale din România. (…) România exploateaza doar 30% din apa pe care ar putea-o îmbutelia”, a adaugat Dumitru.

El a spus ca „se va bate personal” ca SNAM sa aiba cel putin doua fabrici de îmbuteliere. Investitia într-o fabrica este evaluata la 8-10 milioane de euro, cu o capacitate de îmbuteliere de 50.000 de sticle pe zi.

Finantarea ar putea fi atrasa din fonduri europene

Radu Dumitru a mai spus ca fondurile pentru cele doua fabrici ar putea fi atrase inclusiv din fonduri europene. Totodata, SNAM va investi 2,7 milioane de euro pentru pregatirea a 1.000 de oameni din zonele rurale în privinta calitatii apei, 15% din suma reprezentând fonduri proprii si ale partenerilor, iar restul fonduri nerambursabile. Din cele 1.000 de persoane, 130 ar urma ulterior sa fie angajate la primarii sau la companii din sectorul exploatarii apelor minerale.

SNAM a produs în 2013 aproape 900 milioane litri de apa minerala si plata, pe care a livrat-o catre 25 de îmbuteliatori. Aproape o treime din apa produsa a fost livrata catre Romaqua, care detine brandul Borsec. Adrian Ungureanu, curierulnational.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie