Plimbarea spitalelor CFR de la un minister la altul a costat sute de mii de euro
De la Ministerul Transporturilor, la Ministerul Sanatatii si de la Sanatate înapoi la Transporturi: dupa aproape un an si jumatate, 13 spitale CFR se întorc acasa.
Ministerul Transporturilor a postat ieri pe site un proiect de Ordonanta de Urgenta prin care spitalele CFR vor fi trecute, din nou, în subordinea acestei institutii. „Calatoria” celor 13 spitale CFR a început în februarie 2013, când acestea au fost trecute în subordinea Ministerului Sanatatii, prin OUG, la recomandarea Bancii Mondiale (BM), dar având în spate, dupa cum sustineau atunci persoane apropiate situatiei, anumite interese imobiliare.
Dupa aceea, în noiembrie, anul trecut, doua din aceste 13 spitale au fost trecute iar în subordinea Ministerului Transporturilor. Daca nu se facea acest lucru, spitalul din Simeria si cel din Pascani ar fi pierdut finantari europene de 2 milioane de euro. Au mai ramas 11 spitale care acum se întorc si ele la Transporturi, pe motivul ca siguranta transporturilor nu poate fi asigurata decât printr-un sistem medical specializat, aflat în subordinea Ministerului Transporturilor.
Plimbarea spitalelor de la un minister la altul nu a fost una gratuita. Au existat costuri privind transferul, doua policlinici s-au închis, numarul de paturi s-a redus, au fost facute concedieri si s-au pierdut si investitii importante.
„Spitalul nu este un butic pe care sa îl plimbi dintr-o parte în alta”, a declarat, pentru Curierul National, Denisa Popovici, presedinte al Uniunii Sindicatelor din Spitalele CFR. Potrivit acesteia, acum „este o nebunie cu siguranta circulatiei feroviare”.
În plus, chiar daca transferul a fost facut în urma cu un an si câteva luni, nu a fost încheiat protocolul de predare, deoarece patrimoniul este unul complex.
„Nu putea fi transferat patrimoniul asa, pe genunchi”, a mai spus Denisa Popovici, adaugând ca „nu a fost o plimbare gratuita”.
Citeste mai departe pe curierulnational.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!