Raiffeisen Bank International nu a acceptat cererea Ministerului Transporturilor de executare a scrisorii de garantie acordate GFR deoarece documentul expirase

 

Raiffeisen Bank International nu a acceptat cererea Ministerului Transporturilor de executare a scrisorii de garantie acordate Grup Feroviar Român (GFR) pentru privatizarea CFR Marfa întrucât solicitarea a fost adresata dupa ce valabilitatea documentului expirase. „RBI (Raiffeisen Bank International) nu a platit suma aferenta garantiei întrucât conditiile contractuale de tragere nu au fost îndeplinite de beneficiar (respectiv, au fost îndeplinite doar dupa ce garantia a expirat). Urmând regulile foarte stricte care guverneaza garantiile bancare, tragerea a trebuit refuzata”, au declarat agentiei Mediafax reprezentantii institutiei bancare.

euroMinisterul Transporturilor a anuntat marti ca a vrut sa execute scrisoarea de garantie de 10 milioane euro, iar ulterior refuzului bancii a decis sa sesize DIICOT pentru a stabili daca institutia este în culpa sau decizia bancii este nelegala. „Executarea scrisorii nu se putea realiza decât prin EximBank, banca la care a fost depusa scrisoarea de garantie de catre GFR. Desi EximBank a întreprins toate demersurile legale, cu respectarea integrala a tuturor conditiilor impuse, Raiffeisen Bank a refuzat executarea scrisorii de garantie. Ulterior acestui refuz, ca urmare a primirii infirmarii de la Eximbank, ministrul Dan Sova a dispus Corpului de Control al ministrului transporturilor efectuarea cercetarilor în cadrul directiilor implicate. Controlul este în desfa?urare, iar în acest moment ne aflam în curs de strangere a documentelor si de formulare a unei plângeri penale in rem catre Parchetul General – DIICOT pentru a se cerceta daca exista culpa din partea Ministerului Transporturilor sau daca refuzul Raiffeisen Bank este nelegal, si pentru a se proceda la eventuala tragere la raspundere a celor vinovati”, potrivit Ministerului Transporturilor.

La rândul ei, compania GFR, detinuta de omul de afaceri Gruia Stoica, a anuntat miercuri ca se declara surprinsa de cererea Ministerului Transporturilor de executare a scrisorii de garantie bancara pentru participarea la privatizarea CFR Marfa, ca nu este în culpa pentru nefinalizarea procedurii si ca solicita publicarea contractului de privatizare. GFR aduce ca dovada ca nu este în culpa pentru nefinalizarea procedurii de privatizare faptul ca pentru eliberarea sumei de 20,2 milioane de euro care au fost depusi într-un cont escrow la dispozitia Ministerului Transporturilor s-a semnat un document prin care se confirma în mod oficial ca GFR nu are nicio culpa, iar acest document nu face decât sa constate situatia de fapt si de drept existenta. „În aceeasi logica, scrisoarea de garantie bancara trebuia restituita, întrucât GFR nu era culpabil de nefinalizarea privatizarii, neexistând temeiuri de drept sau motive de fapt pentru sanctionarea financiara a societatii. În niciun moment al privatizarii în legatura cu garantiile solicitate de catre vânzator, adica Ministerul Transporturilor, prin Comisia de Privatizare, nu a fost vorba de bani lichizi, care puteau sa fie returnati unei persoane fizice sau juridice la simpla solicitare, ci s-au utilizat instrumente de garantare prevazute de Codul civil Român si care functioneaza în raport de prevederile legale care le reglementeaza. Executarea sumei de 10.000.000 euro din aceasta scrisoare de garantie bancara se putea face doar în limita prevederilor legale si cu respectarea stricta a conditiilor de forma si de fond în care a fost emisa”, se arata în comunicatul GFR. curierulnational.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie