Procurorii DIICOT au inceput o ancheta privind neexecutarea scrisoarii de garantie de 10 milioane de euro a omului de afaceri Gruia Stoica

 

Procurorii DIICOT au început o ancheta referitoare la faptul ca Ministerul Transporturilor nu a executat scrisoarea de garantie de 10 milioane de euro a afaceristului Gruia Stoica depusa pentru privatizarea CFR Marfa. Sechestrul urma sa fie pus într-un dosar de evaziune fiscala de 30 de milioane de euro.

diicot siglaPotrvit unui document oficial, semnat de procurorul sef, Daniel Horodniceanu, DIICOT (Directia de Combatere a Crimei Organizate) solicita Ministerului Transporturilor sa verse garantia de 10 milioane de euro, depusa de Gruia Stoica în cadrul procedurii privatizarii CFR Marfa, în contul DIICOT al Trezoreriei Statului.

DIICOT avea intentia de a institui sechestru asigurator în vederea recuperarii prejudiciului imputat de anchetatori lui Gruia Stoica, Vasile Didila si Vasile Raducan împotriva carora se începuse urmarirea penala.

Reamintim ca DIICOT Iasi îl suspecta pe Gruia Stoica de infractiuni grave, între care acuzatia de constituire de grup de criminalitate organizata si evaziune fiscala ce ar fi depasit 30 de milioane de euro. Infractiunile ar fi fost savârsite prin societatea Grupul Feroviar Român si ar fi avut legaturi cu privatizarea Transbordare Vagoane Marfa.

De unde avea Ministerul Transporturilor suma de 10 milioane de euro

Gruia Stoica, prin Grupul Feroviar Român, a participat si la privatizarea CFR Marfa, iar în cadrul procedurii a depus scrisoarea de garantie bancara de 10 milioane de euro. Potrivit ministerului Transporturilor, scrisoarea a fost eliberata de catre Raiffeisen Austria, fiind intermediata de catre Eximbank. “În cazul scrisorilor eliberate de institutii financiare straine, cerinta a fost ca acestea sa fie consolidate prin banci românesti, de aceea a intrat Eximbank în joc”, ne-a declarat o sursa apropiata licitatiei.

La data de 28 ianuarie, procurorii DIICOT au cerut Ministerului Transporturilor sa indisponibilizeze suma în vederea instituirii sechestrului asigurator. Scrisoarea de garantie NU a fost pusa în executare, iar banii s-au întors în banca, DIICOT ramânând fara posibilitatea de a aplica sechestrul.

Aparent, de vina ar fi birocratia din minister, circulatia adresei prin diverse cabinete din data de 28 ianuarie 2014 pâna la expirarea scrisorii de garantie, 21 martie 2014. Potrivit mentiunilor de pe adresa DIICOT, solicitarea procurorilor trebuia sa circule de la registratura generala la ministrul Transporturilor, apoi catre subordonatii acestuia, secretar de stat si secretarul general. Pe aceeasi adresa se mentiona faptul ca aceasta trebuia sa ajunga si la presedintele comisiei de privatizare, directorul directiei juridice si directorul economic. „România libera“ a reusit sa ia legatura doar cu doi actori din acest complicat lant al birocratiei si anume cu presedintele comisiei de privatizare, Cristian Ghibu, si cu secretarul general al ministerului, Tiberiu Barbuletiu. Responsabilitatea este pasata de la un cabinet la altul.

Citeste mai departe pe romanialibera.ro

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie