Liberalii vor ataca la Curtea Constitutionala eventuala hotarare de guvern prin care inca 13% din actiunile Portului Constanta vor fi trecute la Consiliul Local

 

Fostul ministru al Transporturilor Ramona Manescu afirma ca o eventuala hotarâre de guvern privind transferul a înca 13% din actiunile Portului Constanta la Consiliul Local va fi atacata de PNL la Curtea Constitutionala, sustinând ca CL nu are puterea financiara de a sustine investitiile în port.

port constantaFostul ministru al Transporturilor Ramona Manescu a declarat, sâmbata, într-o conferinta de presa sustinuta la Constanta, ca din 2008, de când Consiliul Local detine 20 la suta din actiunile la port, nu a participat cu niciun leu la cheltuieli.

„În prezent Consilul Local are 20 la suta din actiuni. Din nefericire, din 2008 pâna astazi Consiliul Local nu a participat la cheltuielile Portului Constanta, asa cum ar fi fost firesc. În contract scrie foarte clar, ca si în lege de altfel, ca actionarul participa la cheltuieli si profit, deci ar fi trebuit sa participe la cheltuieli. Daca se mareste cota de participare la aceste actiuni a Consilului Local, se listeaza si pe Bursa, deci mediul privat va avea acces la un pachet considerabil de actiuni, 33 la suta cum este preconizat, asta înseamna ca Ministerul Transporturilor va ramâne cu 33 la suta din actiuni. În momentul acesta sunt în derulare proiecte de 250 de milioane de euro în port. În tot acest timp investitiile din port au fost sustinute în principal din bani de la buget, adica de la Ministerul Transporturilor. Adica daca noi schimbam cota de participare si ministerul nu mai are 60 la suta, sigur ca nici nu va mai contribui de la buget cu banii necesari pentru dezvoltarea portului. Va trebui în schimb sa participe Consiliul Local”, a afirmat Ramona Manescu.

Ea a sustinut ca acest lucru nu poate fi realizat fara marirea taxelor si impozitelor locale deoarece Consiliul Local nu are în prezent puterea financiara pentru a sustine investitiile în port.

„Sunt doua posibilitati: ori participa la cheltuieli pentru a sustine investitiile din Portul Constanta, desi nu vad cum ar putea în momentul de fata ca investitii de 250 de milioane de euro sa fie sustinute de Primaria Constanta, ar putea fie sa mareasca taxele si impozitele constantenilor pentru a-si îndeplini obligatiile de actionar, fie sa puna portul pe butuci si cei 30.000 de angajati ai portului sa îsi piarda pe rând locurile de munca. E o perspectiva sinistra si într-un caz si în celalalt”, a declarat fostul ministru al Transporturilor.

Ramona Manescu a mai sustinut ca o eventuala hotarâre de guvern privind trecerea a înca 13 la suta din actiunile Portului Constanta la Consiliul Local va fi atacata de PNL la Curtea Constitutionala.

„Repartizarea actiunilor a fost facuta prin Legea 216 din 2008. Ar trebui sa fie o lege în Parlament care sa hotarasca acest lucru. Se poate prin hotarâre de guvern, dar va fi contestata la Curtea Constitutionala de catre PNL pentru ca încalca legea. Printr-o lege au fost date actiunile, tot printr-o lege si o dezbatere în Parlamentul României ar trebui sa se hotarasca lucrul acesta”, a mai mentionat Ramona Manescu.

Ea a mai spus ca o astfel de decizie ar trebui discutata în CSAT deoarece Portul Constanta reprezinta un obiectiv strategic de interes national.

Premierul Victor Ponta declara, joi, la Constanta, ca portul se va dezvolta mai bine dupa ce o parte din actiuni vor fi listate la bursa si autoritatile locale vor mai primi actiuni pe lânga cele detinute deja.

„Cu portul facem ce am vorbit. Se supara, nu stiu cine se supara, dar eu cred ca este mai bine sa avem mai mult capital privat si mai multi investitori, iar toti banii îi lasam pentru investitii, nu-i luam la buget”, afirma Ponta. Cosmin Vaidean, mediafax.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie