Volksbank sustine ca nu a primit notificarea de executare silita anuntata de ANPC

 

Volksbank nu a primit nicio notificare care sa vizeze executarea silita anuntata miercuri de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), iar în cazul în care aceasta s-ar concretiza va face contestatie la executare, se precizeaza într-un comunicat al bancii remis AGERPRES.

volksbank‘Având în vedere ca s-a discutat despre un proces-verbal întocmit de ANPC acum 4 ani, solutionat irevocabil acum 2 ani si fara a avea o informatie clara în privinta numarului de dosar, am identificat 5 litigii generate de procese-verbale încheiate de ANPC Bucuresti împotriva Volksbank. Din patru dintre solutiile Tribunalului rezulta foarte clar ca ANPC Bucuresti a pierdut. Cea de-a cincea decizie, desi mentine procesul-verbal încheiat de ANPC, precizeaza ca executarea sanctiunilor (amenda si eventuale restituiri de sume) nu are baza legala, întrucât OUG 50 nu se mai aplica din decembrie 2010 contractelor în derulare. Chiar Curtea Constitutionala stabileste foarte clar acest lucru prin Decizia nr. 228/2007, precizând ca ‘o sanctiune aplicata în baza unei legi pentru o fapta dezincriminata printr-un nou act normativ, urmeaza sa nu mai fie executata, chiar daca procedura de executare a acesteia a început’, se precizeaza în comunicatul bancii.

Presedintele ANPC, Marius Dunca, a anuntat miercuri ca Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a solicitat demararea executarii silite pentru o banca, pe motiv ca aceasta nu a respectat o hotarâre judecatoreasca în urma careia 260 de clienti ar fi trebuit sa îsi recupereze comisionul de risc retinut de banca fara temei legal, din 21 iunie 2010 pâna în prezent.

‘ANPC depune toate eforturile cu operatorii financiar – bancari. În acest sens, vreau sa va prezint doua exemple elocvente. Avem o decizie definitiva si irevocabila în favoarea ANPC în care sunt implicati 260 de consumatori carora trebuie sa li se restituie toti banii încasati fara temei legal începând cu data de 21.06.2010 pâna în prezent. Cei 260 de clienti au depus reclamatii în 2010 când OUG 50 era în forma ei initiala si se aplica contractelor în derulare. La momentul respectiv, ANPC a sanctionat contraventional operatorul financiar – bancar si a dispus masuri complementare de restituire a sumelor încasate fara temei legal’, a spus presedintele ANPC. El a mai precizat ca banca este obligata sa sisteze perceperea respectivului comision.

Potrivit sefului ANPC, banca respectiva nu a aplicat hotarârea judecatoreasca, emisa înca din 2012, drept pentru care ANPC a solicitat executarea silita, demarata saptamâna trecuta.

Presedintele ANPC sustine ca decizia se aplica doar celor 260 de clienti ai bancii, procesul nefiind unul colectiv.

Motivul sanctionarii bancii este încasarea unui comision de risc care ulterior a fost transformat în comision de administrare. ‘Pâna în 21.09.2010 banca percepea un comis din risc si l-a transformat în comision de administrare, în timp ce contractul era în derulare’, a mai spus presedintele ANPC precizând ca, potrivit Ordonantei 50, banca nu are voie sa introduca noi comisioane pe perioada de derulare a unui credit. economica.net

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie