Metodologia de organizare si desfasurare a evaluarilor nationale a fost aprobata de Ministerul Educatiei
In Monitorul Oficial nr. 315 din 29 aprilie 2014 a fost publicat Ordinul nr. 3334/2014 al ministrului Educatiei Nationale privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a evaluarilor nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a in anul scolar 2013—2014 si a Calendarului de administrare a acestora.
In cadrul Metodologiei de organizare si desfasurare a evaluarilor nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a in anul scolar 2013—2014 se arata:
Prezenta metodologie reglementeaza organizarea si desfasurarea evaluarilor nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a in anul scolar 2013—2014, denumite in continuare EN-2014, in conformitate cu prevederile art. 74 alin. (2), (3) si (4) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.
EN -2014 sunt: Evaluarea competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a, denumita in continuare EN II, Evaluarea competentelor fundamentale dobandite in ciclul primar, la finalul clasei a IV-a, denumita in continuare EN IV, respectiv Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a, denumita in continuare EN VI.
EN-2014 se desfasoara in conformitate cu calendarul aprobat.
Coordonarea EN-2014
Coordonarea la nivel national a proiectarii, organizarii si desfasurarii EN-2014, precum si valorificarea rezultatelor acestora sunt asigurate de Ministerul Educatiei Nationale, denumit in continuare MEN, prin Centrul National de Evaluare si Examinare, denumit in continuare CNEE.
Elaborarea procedurilor specifice evaluarii se realizeaza de catre CNEE, in urma consultarii directiilor de specialitate din MEN.
Structura si durata testelor
Testele pentru EN-2014 se elaboreaza de catre CNEE, tinand seama de urmatoarele cerinte:
- sa fie formulate clar, precis si in stricta concordanta cu programele scolare in vigoare pentru fiecare disciplina de studiu;
- sa aiba un nivel mediu de dificultate.
Testele pentru EN-2014 au un format asemanator cu cel al evaluarilor internationale.
Baremele de evaluare, precum si alte informatii referitoare la evaluare sunt cuprinse in Caietul cadrului didactic, document-tip, elaborat de CNEE.
Testele elaborate pentru EN II, administrate elevilor care au urmat cursurile clasei a II-a in limba romana, sunt structurate astfel:
- primul test vizeaza evaluarea competentelor de receptare a mesajelor citite;
- al doilea test vizeaza evaluarea competentelor de producere a mesajelor scrise;
- al treilea test vizeaza evaluarea competentelor de matematica.
Testele elaborate pentru EN II, administrate elevilor apartinand minoritatilor nationale care au urmat cursurile clasei a II-a in limba materna, sunt structurate astfel:
- primul test vizeaza evaluarea competentelor de receptare- producere a mesajelor citite-scrise in limba romana;
- al doilea test vizeaza evaluarea competentelor de receptare a mesajelor citite in limba materna;
- al treilea test vizeaza evaluarea competentelor de producere a mesajelor scrise in limba materna;
- al patrulea test vizeaza evaluarea competentelor de matematica.
Elevilor apartinand minoritatilor nationale, care au urmat cursurile in limba materna, li se asigura testele de matematica atat in limba in care au studiat, cat si in limba romana.
Testele elaborate pentru EN IV, administrate elevilor care au urmat cursurile clasei a IV-a in limba romana, sunt structurate astfel:
- primul test vizeaza evaluarea competentelor de intelegere a textului scris in limba romana;
- al doilea test vizeaza evaluarea competentelor de matematica.
Testele elaborate pentru EN IV, administrate elevilor apartinand minoritatilor nationale care au urmat cursurile clasei a IV-a in limba materna, sunt structurate astfel:
- primul test vizeaza evaluarea competentelor de intelegere a textului scris in limba romana;
- al doilea test vizeaza evaluarea competentelor de intelegere a textului scris in limba materna;
- al treilea test vizeaza evaluarea competentelor de matematica.
Elevilor apartinand minoritatilor nationale, care au urmat cursurile in limba materna, li se asigura testele de matematica atat in limba in care au studiat, cat si in limba romana.
Citeste articolul integral pe infolegal.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!