Platforma online pentru zilele in care elevul lipseste de la scoala

 

Învatamântul românesc începe, încet, încet, sa semene cu cel occidental. O noua platforma online îi permite profesorului sa predea si sa explice simultan mai multor elevi aflati în locuri diferite. Dascalul poate verifica si ce lucreaza elevul sau daca este atent sau nu. Aplicatia a fost creata de curând în tara noastra si urmeaza sa fie patentata în Statele Unite.

cursuri onlineElevul poate comunica si învata cu profesorul aflat într-o sala obisnuita de clasa. În acelasi timp, dintr-o alta locatie, profesorul poate preda lectia din fata unei table electronice. Totul se întâmpla în mediul virtual. Utilizatorii au nevoie doar de un calculator si o conexiune la internet.

Profesorul este conectat online cu mai multi elevi din clase separate, carora le poate verifica temele. Cu ajutorul acestui program, un elev poate lucra de acasa, ca si cum ar fi prezent la ora din clasa.

„Pentru zilele în care lipsesti de la scoala. Daca, de exemplu, esti racit poti sa faci de acasa si sa iei parte la lectia pe care o preda profesorul. Daca sunt mai multi elevi, putem sa împartim elevii în doua si sa avem un singur profesor care sa ne predea”, spune Luca Munteanu, elev.

„Am posibilitatea sa urmaresc elevul, sa interactionez cu el, chiar daca elevul nu se afla în aceasi sala de clasa în care sunt eu. Programul îmi permite sa verific în fiecare moment daca elevul este atent, pot sa interactionez cu el si îmi dau seama daca este atent sau nu este atent .Elevii sunt mai deschisi la nou decât cadrele didactice, primesc mai usor acest tip de lectie, interactionaeza usor”, explica Ioana Stoica, profesor de fizica.

Aplicatia da posibilitatea folosirii imaginilor si a informatiilor de pe internet.

„E un nou concept educational, pentru ca el înglobeaza cele trei tendinte mari actuale, învatarea interactiva, cea din clasa, fata în fata, cu care ne-am obisnuit, ce a ramas din e-learning si trendul acesta nou. Prin aceasta aplicatie se pot genera si filme, care dupa aceea pot fi utilizate si în acest tip de învatare”, arata Varujan Pambuccian, profesor universitar.

În prezent, aceasta aplicatie este testata de un liceu din Capitala si urmeaza sa fie patentata în Statele Unite. Programul poate fi folosit si de elevii claselor gimnaziale.

„Sistemul va avea si o evaluare online, vor determina participarea elevului si constientizarea lui în pasi normali, de a utiliza timpul la maximum”, subliniaza Silvia Moraru, director, coordonatorul proiectului la Liceul Teoretic National din Bucuresti. digi24.ro

Cuvinte cheie: , , , ,

 

1 comentariu

  1. ezragsit spune:

    Vă dați seama că aceste tipuri de aplicații repun în discuție închiderile de unități de învățământ din locuri izolate și naveta elevilor?
    Multe școli cu număr mic de elevi s-au închis cu argumentul economic al salariilor necesare pentru cadrele de învățământ de diferite specializări, nejustificate prin numărul mic de beneficiari.
    Aceasta însă a dus la:
    – pierderea unor spații de învățământ, unele proaspăt refăcute/construite
    – navete la distanță pentru mii de elevi, pe drumuri improprii datorită condițiilor rutiere și meteo
    – cheltuieli semnificative cu mijloace de transport școlar, inclusiv combustibilul pentru acestea, asta ca să nu vorbim de faptul că transportul școlar nu a fost asigurat 100% nici măcar pe departe
    Aplicațiile despre care se face vorbire schimbă esențial datele problemei.
    Nu mai este necesară prezența fizică a profesorului de specialitate. Este suficient ca într-o școală de centru să existe acești profesori, în timp ce la școlile arondate este suficient câte un singur pedagog, care să asigure supravegherea și îndrumarea elevilor.
    Gândiți-vă la cât timp al elevilor s-ar economisi!
    La cât de mult s-ar putea schimba condițiile de studiu ale acestora!
    În plus, sistemul se poate extinde.
    În sensul că dacă anumiți profesori nu sunt în număr suficient (de exemplu la acele specializări, la care numărul mic de ore nu permite angajarea cu normă completă a unui cadru didactic specializat, practica fiind aceea a angajării unui necalificat, sau a trecerii respectivelor ore în norma altui profesor, de specializare apropiată), aceste ore pot fi realizate în acest sistem de la un centru cu mai multe subcentre arondate.
    Evident, există o limită a sistemului, ținând cont de numărul de elevi ce pot fi îndrumați simultan de un singur profesor.
    În privința condițiilor tehnice (electricitate, acees la rețea), soluțiile sunt mai ușor de găsit decât cumpărând un microbuz (care merge dacă merge și stă în rest) și asigurându-i combustibilul necesar.
    Legături la rețea se pot realiza azi relativ ușor, terestru, aerian sau prin satelit.
    Curentul se poate obține din rețea, ori se poate obține din resurse locale, sunt pe rețea materiale care arată cum s-a realizat asta inclusiv în mijlocul Africii…

Adaugă părerea ta


 

Distribuie