Intalnire de lucru a presedintilor si vicepresedintilor curtilor de apel. Teme dezbatute

 

Înalta Curte de Casatie si Justitie a dat publicitatii luni, 28 aprilie 2014, un comunicat cu privire la întâlnirea de lucru a presedintilor si vicepresedintilor curtilor de apel, precum si a managerilor economici, organizata de Curtea de Apel Iasi pe 24-25 aprilie.

comisie juridicaLa discutii au participat judecator dr. Livia Doina Stanciu, presedinte ICCJ, judecator Cristina Iulia Tarcea si judecator Mihai Ionut Matei, vicepresedintii instantei supreme, judecator Adrian Bordea si procuror Gheorghe Muscalu, presedinte si vicepresedinte ai CSM, Marius Robert Cazanciuc, ministrul justitiei, alaturi de alti CSM si ai Ministerului Justitiei.

Principalele teme ale întâlnirii le-au reprezentat evaluarea actiunilor concrete pentru implementarea noului Cod penal si a noului Cod de procedura penala, continuarea masurilor pentru implementarea dispozitiilor noului Cod civil si noului Cod de procedura civila, precum si consecintele în planul reorganizarii instantelor a intrarii în vigoare a acestor coduri.

De asemenea, au mai fost supuse analizei si dezbaterilor urmatoarele teme:
1. Provocarile noilor Coduri în materie penala. Realitati si perspective.
2. Simplificarea si accelerarea procedurilor judiciare. Rezultate concrete.
4. Consolidarea capacitatii administrative a instantelor. Dificultati întâmpinate si masuri adoptate.
5. Strategiile Consiliului Superior al Magistraturii si Ministerului Justitiei în privinta optimizarii schemelor de personal. Suplimentarea etapizata a schemelor de personal. Criterii de distribuire a posturilor de judecator si grefier. Stadiul suplimentarii posturilor de judecator.
6. Rationalizarea instantelor. Redesenarea hartii administrativ judiciare, prin rearondare si desfiintare de instante. Viziunea Consiliului Superior al Magistraturii si Ministerului Justitiei, strategii comune si stadiul implementarii masurilor.
7. Institutia fondului de rezerva. Abordari si viziuni asupra mecanismului de ocupare a posturilor temporar vacante de judecator.
8. Sistemul electronic de management al cauzelor (ECRIS). Bune practici. Nevoi de dezvoltare.
9. Prioritati legislative ale perioadei urmatoare în ceea ce priveste buna functionare a sistemului judiciar.
10. Statutul personalului auxiliar de specialitate. Prezent si perspective.
11. Accesul la informatiile de interes public.
12. Protectia informatiilor clasificate. Necesitatea adoptarii unor norme interne proprii si comune instantelor judecatoresti.

juridice.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie