Cum se inregistreaza punctele de lucru din alte localitati

 

Potrivit art. 22 alin. (1) din Legea 26/1990, privind Registrul Comertului comerciantul are obligatia sa solicite înregistrarea în Registrul Comertului a mentiunilor prevazute la art. 21, în cel mult 15 zile de la data actelor si faptelor supuse obligatiei de înregistrare, informeaza fiscalitatea.ro. În baza acestor prevederi se apreciaza ca înfiintarea punctului de lucru se va înregistra în Registrul Comertului înainte de începerea activitatii, în cel mult 15 zile de la data Hotarârii Adunarii Generale a Asociatilor/Actionarilor. Societatea trebuie sa-si completeze obiectul de activitate conform noii activitati pe care o va desfasura, daca este cazul.

oameni la birouArticolul 74

Art.74 din „Codul de procedura fiscala prevede: Contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, în termen de 30 de zile, înfiintarea de sedii secundare. Contribuabilii cu domiciliul fiscal în România au obligatia de a declara în termen de 30 de zile înfiintarea de filiale si sedii secundare în strainatate. În sensul prezentului articol, prin sediu secundar se întelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea. Prin sediu secundar se întelege si un santier de constructii, un proiect de constructie, ansamblu sau montaj ori activitati de supervizare legate de acestea, numai daca santierul, proiectul sau activitatile dureaza mai mult de 6 luni.

Articolul 34

Art. 34 din „Codul de procedura fiscala stabileste ca, în cazul sediilor secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de contribuabilul care le-a înfiintat.
Competenta pentru înregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal în a carui raza teritoriala se afla situate acestea. Daca societatea nu are obligatii de plata la sediul secundar aceasta are obligatia declararii sediului în termen de 30 de zile de la înfiintare, conform art. 74 din Codul de procedura fiscala, prin completarea datelor corespunzatoare din „Declaratia privind sediile secundare” (OMFP 1329/2004). Formularul poate fi descarcat gratuit de pe site-ul ANAF (www.anaf.ro), sectiunea Asistenta contribuabili/Formulare si programe utile/Toate formularele cu explicatii. Declaratia se depune la organul fiscal în a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al societatii.
În concluzie, birourile respective trebuie înregistrate ca puncte de lucru la Registrul Comertului si la organul fiscal de care apartineti (sediu social) daca la punctele respective de lucru nu exista minimum 5 salariati.
Sediile secundare cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii se înregistreaza fiscal la organul fiscal în a carui raza teritoriala se afla situate (punctele de lucru), iar competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acesta, revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de societatea care l-a înfiintat. Înregistrarea se efectueaza în baza formularului „Declaratie de înregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare” (060). Costin Nitu, curierulnational.ro

Cuvinte cheie: , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie