Alegerea gresita a partenerilor de afaceri te poate trimite pe lista neagra a Fiscului

 

Desi tranzactiile cu parteneri inactivi înseamna costuri mari pentru firme, cum ar fi pierderea dreptului de deducere a cheltuielilor si a TVA, sunt greu de evitat. Modul în care Fiscul publica listele cu inactivi si criteriile de declarare a inactivitatii forteaza companiile sa-si asume riscuri incalculabile.

Lista neagraFirmele care nu depun nicio declaratie într-un semestru, sau au sediu fictiv sunt declarate inactive de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF). Conform legii, ele nu mai au dreptul sa utilizeze facturi, facturi fiscale, alte documente sau formulare tipizate cu regim special. În cazul în care totusi emit documente, nu produc efecte juridice din punct de vedere fiscal. În acelasi timp, avizele, autorizatiile, licentele, acordurile si orice alte acte în baza carora sunt autorizate sa functioneze sau sa desfasoare diverse activitati economice se suspenda de drept. Reversul este ca, în orice moment, daca se conformeaza conditiilor pot reintra în activitate.

Fiind vorba de o actualizare periodica, firmele pot deveni inactive sau active, în orice moment, în functie de decizia Fiscului pe baza criteriilor legale. Lista privind situatia companiilor este publicata pe site-ul ANAF, sub forma registrului inactivilor si poate fi consultata dupa codul unic de identificare fiscala.

Registrul ar trebui sa fie util pentru cei care vor sa îsi verifice partenerii de afaceri pentru a se feri de eventuale costuri generate de interdictia de a mai deduce cheltuielile sau TVA.

„Cei care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la persoane inactive nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a TVA aferente achizitiilor respective, cu exceptia celor efectuate de la persoane aflate în procedura falimentului“, arata Ruxandra Jianu, partener Biris Goran Consulting. Prin urmare, chiar daca au platit facturile si au fost de buna-credinta atunci când au încheiat relatia cu furnizorul inactiv, companiile sunt sanctionate în cazul unui control, pentru ca inspectorii elimina facturile primite de la inactivi din baza de calcul a impozitului pe profit si a TVA-ului deductibil. Mai mult, firmele sunt pagubite în plus pentru ca ajung sa datoreze statului si dobânzi de întârziere pentru diferentele de impozite si de taxe la care ar fi avut dreptul de deducere.

Citeste mai departe pe capital.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie