Wally Olins, creatorul brandului Orange a murit
Wally Olins, inventatorul conceptului de branding pentru afaceri si omul din spatele transformarii unora dintre cele mai puternice branduri cunoscute, inclusiv a imaginii Orange, a murit la vârsta de 83 de ani, scrie Financial Times.
Publicatia Financial Times l-a numit pe Olins ”lider mondial în branding si identitate”, pentru modul în care a schimbat conceptia firmelor despre imagine.
”A fost cu adevarat omul din spatele brandingului, stia cum sa ajunga la client în cel mai eficient mod posibil”, a declarant Rita Clifton, presedinta BrandCap, o firma de consultanta.
Olins s-a nascut în Londra, pe 19 decembrie 1930. A fost educat la Oxford, si si-a început cariera în advertising la o companie din India, unde a trait timp de cinci ani.
În 1965, împreuna cu Michael Wolff, a pus bazele companiei Wolff Olins, pe care a vândut-o în 1997. Ulterior a fondat Saffron Brand Consultants, în 2001, companie în fruntea careia a ramas pâna a murit.
”Încerc sa fiu direct si clar. Le spun clientilor adevarul asa cum îl vad, fara prea multa înfrumusetare, pentru ca pentru asta sunt acolo. Desigur, este bine sa fii prietenos, dar e de asemenea bine sa fii sincer”, a scris pe site-ul sau Olins, despre modul în care privea afacerile.
Olins a scris câteva carti si a vândut peste 250.000 de exemplare în 18 limbi. La cinci decenii dupa ce Olins a subliniat importanta brandingului pentru companii, ideile lui au devenit general acceptate. Nu numai corporatii, dar si guverne si persoane fizice se gândesc acum la importanta identitatii si imaginii. Viteza si complexitate mijloacelor modern de mass-media au fact o necesitate pentru companii proiectarea unei imagini bine definite si consistente. Stefan Stan, zf.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!