Cum isi pastreaza cablistii clientii cum incearca majorarea numarului acestora?

 

Abonatii sunt în continuare cel mai de pret activ al operatorilor de cablu tv, iar pentru pastrarea lor se pun la bataie tablete, televizoare si reduceri de preturi.

telecomandaLupta „cablistilor“ pentru clienti dureaza de mai multi ani si dadea semne de finalizare dupa pierderile generate de fel de fel de oferte. Numai ca, în ultima luna, au aparut din nou oferte de produse date cadou sau foarte ieftin pentru încheierea de abonamente pe o perioada mai îndelungata, de unul sau doi ani.

Fenomenul l-am putut observa personal: în blocul în care locuiesc a aparut, prima data, oferta UPC, cu o tableta cadou pentru fiecare abonament nou de cablu si internet. Cam toate apartamentele de pe cele trei scari ale blocului sunt racordate „traditional“ la reteaua RCS&RDS, adica acesta a fost primul operator de cablu care a venit în zona, în urma cu mai bine de zece ani. La mai putin de doua saptamâni de la oferta UPC, ne-a vizitat un reprezentant al RCS, cu o oferta mult mai mare, de tablete si televizoare, la preturi mici sau chiar gratis, în functie de serviciile contractate.
Fara a mai lua în calcul reducerile de abonament pentru mai multe luni în cazul unui abonat nou, este clar ca pastrarea clientilor si majorarea numarului acestora sunt doua lucruri pentru care operatorii de cablu tv si de internet lupta cel mai mult. La nivel national, exista aproximativ 380 de companii de cablu tv (în scadere de la 630 în 2008), însa piata este dominata de trei giganti, RCS7RDS, Romtelecom si UPC. Cei trei dicteaza si trendul în materie de posturi tv si aplicatii, dar si concureaza în achizitionarea operatorilor mici si locali, una dintre cele mai bune modalitati de extindere.

Marjam pe televiziune Full HD

Interesant este ca în urma cu câtiva ani, odata cu avansul serios al internetului, se parea ca televizorul si televiziunile vor intra într-un con de umbra. Nu doar ca acest lucru nu s-a întâmplat, dar televizoarele chiar au luat avânt. „Secretul“ consta în schimbarea obiceiurilor de consum ale telespectatorilor. Desi nu vorbim de o adoptare în masa a aplicatiilor disponibile pe Smart tv-urile din prezent, lumea a început sa se obisnuiasca cu imaginea HD si cu calitatea care vine la pachet cu acest standard.

Desigur, nu vorbim de toata piata. Adica nu toata lumea are televizoare Full HD, Smart sau Ultra HD. Dar nici televizoare SD (simple definition) nu se prea mai gasesc prin magazine, iar pretul celor HD simple a coborât foarte mult. Aceasta înseamna, pentru operatori, ca lupta se va concentra asupra posturilor tv care vin cu calitate în High-definition, programe pentru care si pot cere mai multi bani la abonament.

Piata noastra de cablu este oricum pregatita, ca infrastructura, pentru transmisii pretentioase. Televiziunea prin cablu ajunge la 4,64 milioane abonati, circa 2,1 milioane primesc DTH (transmisie digitala prin satelit), si câteva sute de mii au IPTV. Totalul înseamna o penetrare de 85% în întreaga tara.

Banii vin tot din „clasici“

RCS&RDS are 2,4 milioane de abonati pentru televiziunea prin cablu, urmata pe locul secund de UPC, cu un total de 1,84 milioane si de Romtelecom cu 1,3 milioane. UPC si Romtelecom au raportat cresteri ale veniturilor cu 8% (pâna la 140,3 milioane dolari) si, res­pectiv, 7,4% anul trecut (RCS&RDS nu si-au prezentat rezultatele financiare), ceea ce arata ca piata, în general, nu evolueaza negativ. Baza de clienti platitori luna de luna este unul dintre cele mai importante lucruri pentru o companie de profil, acesta fiind motivul si pentru creditele foarte mari obtinute de companiile din domeniu. De aici si lupta strânsa în continuare pentru noi abonati  si pentru pastrarea celor vechi.
Ca si în cazul operatorilor de telefonie mobila, unde lupta se da pe viteze cât mai mari de transfer de date (sector care atrage si majoritatea investitiilor), dar veniturile sunt înca majoritare din traficul de voce, la fel si operatorii de cablu tv se lupta în aplicatii si internet, pentru care si investesc, dar banii vin (înca) din abonatii „clasici“ la cablu.
Printre schimbarile care stau sa mai vina în zona tv este trecerea la televiziunea digitala, programata pentru anul viitor, dar pentru care operatorii sunt deja pregatiti, si urcarea înca o treapta pâna la standardul Ultra HD. Integrarea Ultra HD (de patru ori mai „fidela“ imaginii decât cea Full HD) va mai dura, în prezent sunt doar câteva filme sau emisiuni disponibile în UHD. De asemenea, trebuie achizitionate si televizoare capabile pentru UHD, iar pretul acestora este înca prohibitiv.

Putem însa spune cu siguranta ca televiziunea SD este pe cale de disparitie, la fel si televizoarele care suporta doar acest standard. Mai ales ca operatorii prin cablu ofera deja televizoare ieftine Full HD. Aurel Dragan, capital.ro

Cuvinte cheie: , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie