Angajatorii prefera tichetele cadou pentru acordarea de bonusuri
Tichetele cadou sunt o alternativa tot mai atractiva pentru angajatori, in conditiile in care daca sunt acordate in plafonul stabilit de lege nu mai platesc contributiile sociale pentru angajatii lor. Acestea sunt oferite doar cu ocazii speciale, cum ar fi sarbatorile de iarna, Craciun sau Anul Nou, fie de Paste, 1 iunie dar si alte ocazii, ne-au explicat cei de la Sodexo Romania.
Potrivit datelor furnizate Curierului National de compania care emite tichete cu valoare pe piata romaneasca, aproape toti angajatorii profita de facilitatile fiscale de care beneficiaza prin oferirea catre angajati a acestui tip de bonificatie. “Aproximativ 98% dintre angajatorii care ofera tichete cadou acorda valoarea maxima deductibila (150 de lei) in limitele prevazute de lege”, ne-a declarat Jean Istasse, CEO Sodexo Romania.
Pentru tichetele cadou oferite de companii propriilor angajati, in limita plafonului stabilit prin lege, nu se platesc contributii sociale individuale (C.A.S., contributii, concedii si indemnizatii, contributia la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale, fondul de sanatate, fondul de somaj, fondul de asigurare accidente). Totusi tichetele cadou sunt supuse impozitului pe venit, in prezent, in cota de 16%, platit de angajat. Plafonul prevazut prin lege stabileste valoarea maxima a tichetelor cadou oferite de companii angajatilor lor la 150 de lei per eveniment. Valoarea nominala a tichetelor cadou poate fi de 10 lei, 20 de lei, 30 de lei, 40 de lei sau 50 de lei.
Unde ajung tichetele si ce cumpara salariatii cu ele?
Potrivit celor de la Sodexo, dar si datelor companiei Cheque Dejeuner Romania, in timp ce mall-urile sunt principala destinatie pentru tichete, ca profil magazinele de electronice si electrocasnice sunt principalele “beneficiare”.
“Analiza vanzarilor de tichete cadou Cheque Dejeuner din ultimele 12 luni arata ca 38% dintre aceste tichete sunt utilizate in destinatii comerciale de tip mall. Restul de 62% sunt folosite in altfel de unitati de retail non-food. In ceea ce priveste topul destinatiilor de cumparaturi, pe primele trei pozitii se situeaza electronicele si electrocasnicele, urmate de moda si bricolaj”, a declarat pentru Curierul National Elena Pap, director general la Cheque Dejeuner Romania.
In ceea ce priveste tichetele acordate de Sodexo, reprezentantii companiei afirma ca aproximativ 41% dintre beneficiari au achizitionat de-a lungul ultimului an produse si servicii din centre comerciale de tip Mall (parfumerii, librarii, dealeri de telefonie mobila, magazine de tip Home&Deco, magazine de bijuterii). “Acestea reprezinta prima alegere in topul canalelor de retail non-food in care beneficiarii utilizeaza tichetele cadou. Pe locul al doilea se situeaza, cu un procent de 28%, magazinele de electrocasnice, iar pe a treia pozitie, magazinele de imbracaminte (11%)”, a detaliat Jean Istasse. Referitor la comenzile primite pentru Paste, acesta a declarat ca Sodexo a primit cu 8% mai multe cereri decat anul anterior. Adrian Ungureanu, curierulnational.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!